כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

חדרה מפולגת: תלמידים גנבו שיחות של הגר"ח מישקובסקי

בחורים המשתייכים ל'פלג האשדודי' גנבו קלטות של שיחות מקורבו של הגראי"ל - הגר"ח מישקובסקי • משגיח הישיבה הגר"ט נוביק: "התדרדרות חמורה לדיוטה נמוכה"

הגר"ח מישקובסקי. צילום ארכיון
הגר"ח מישקובסקי. צילום ארכיון

סערה בישיבת כנסת יצחק חדרה: תלמידים בישיבה פרצו לגמ"ח הקלטות של הישיבה, ורוקנו מהארון את כל הקלטות של שיחות המוסר של הגר"ח מישקובסקי, משגיח ישיבת אורחות תורה.

בגמ"ח העומד לרשות התלמידים, נמצאות קלטות משיעוריהם ושיחותיהם של גדולי ראשי הישיבות והמשגיחים, בהם הגר"ש שבדרון זצ"ל ולהבחל"ח, הגראי"ל שטיינמן, הגר"ד סגל ועוד. מתוך כל הגלריה הזו, בחרו התלמידים לגנוב דווקא את אלו של הגר"ח מישקובסקי.

אין זה סוד שבין משגיח הישיבה הגר"ט נוביק ובין הגר"ח מישקובסקי שוררים חילוקי דעות בנושאי השקפה שונים. לאחרונה, התלהמו הרוחות בישיבה בגין שלל נושאים העומדים על הפרק, ואף נוצרו עימותים פומביים בישיבה בין התלמידים. כאשר לדברי גורמים במקום מדובר בעיקר באברך מסוים (שמו שמור במערכת) האחראי לתסיסה בתקופה האחרונה.

כאשר דבר הגניבה הגיע לאזני המשגיח המקומי, הוא הזדעק ומחה על כך נמרצות. בשיחה שערך בהיכל הישיבה, הורה לתלמידים הסוררים, שעל פי החשד משתייכים למחנה 'שערי חסד' (הגר"ש אויערבך) ובשלב זה לא ידוע מי הם, כי עליהם להשיב מיד את הגזילה ולחדול מלהתעבר על ריב לא להם.

"אני מבין שכל אחד דוגל בהשקפה שלו, אבל לא תיארתי לעצמי כי תחול כאן התדרדרות חמורה כזו, לדיוטה נמוכה של גניבה. לאו מעשרת הדברות! אני קורא לתלמידים שעשו זאת, לתקן מיד את המעוות ולהשיב את הקלטות לגמ"ח". קרא הגר"ט.

בשלב זה, הודיעו בעלי הגמ"ח כי הם סוגרים אותו כאות מחאה, עד שהקלטות יוחזרו. ותלמידי הישיבה נערכים לשלב הבא במאבקי הכוחות הפנים ליטאיים.
חדרה ליטאים מאבק הגר''ט נוביק הגר''ח מישקובסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד