ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
כל הסיפורים מאחורי הקלעים

לייבל'ה: כשמבקר המדינה למד לרקוד 'ומניח בקדושה'

והשבוע בלייבל'ה: מי דאג לכשרות מהודרת בכנס סגני הרשויות באילת? מה היה בכנס ההיכרות עם מבקר המדינה? מי רכש טסלה במאה שערים? מי עשה סולחה בדינוב? ומי יצא לקרוע את גאורגיה? 

לייבל'ה: כשמבקר המדינה למד לרקוד 'ומניח בקדושה'
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה מתכונן נפשית ובריאותית לחיסון הרביעי, המכונה גם ה'בוסטר השני'. לייבל'ה נערך בכל הכוח, למרות שהוא כבר לא יודע מה יש לו להפסיד: אחד החברים הקרובים של לייבל'ה חלה בקורונה בגל השני ובנוסף לכך קיבל שלושה חיסונים, אך השבוע הוא שב משבוע סקי מפרך בהרים המושלגים של וול טורנס ונדבק שוב, לייבל'ה כבר לא יודע אם להיות מכחיש קורונה או מכחיש חיסונים, בכל מקרה נראה שכל חצי שנה נצטרך פה בוסטר נוסף שנוכל לטוס להידבק, להחלים ואז עוד בוסטר לקינוח. חסדי השם.

השבוע לייבל'ה נהנה אקסטרה מהשאלה שהפנה עופר חדד לראש הממשלה נפתלי בנט, עת כינס את מסיבת הבהלה מהאומיקרון. לייבל'ה ראה בחוש מול עיניו את דברי הגמרא, טענו לו בחיטין וענה לו בשעורין. 

ליבל'ה יוצא השבוע בקריאה לציבור הרחב לדאוג לסידור חדש עבור עיתונאי ינון מגל, בכדי שיוכל להתפלל בו בכל עת. הרקע לכך, השבוע סיפר מגל בתוכניתו המוגשת יחד עם העיתונאי בן כספית ברדיו 103 (ההוא שאריה דרעי איים שיתבע אותו תביעת דיבה), כי טרם התפלל והניח תפילין, בעקבות כך שעורך התוכנית ספר פלסנר לא הגיע הבוקר, כך שלא היה לו סידור תפילה. בן כספית כמובן זעם מדוע מגל לא קונה סידור מכספו הפרטי.

בצל מפגש פורום הסגנים שנערך השבוע בעיר הדרומית אילת, נצפו נציגי ש"ס ודגל התורה מתכנסים לבד.

בעוד בש"ס דרעי דיבר עם הנציגים באמצעות ה'זום'. נציגי דגל התורה זכו שהיו"ר גפני ירד עד לאילת וישב איתם בשלווה.

אפרופו הכינוס, מי שדאג לכשרות המאכלים לליטאים מנחם שפירא, שגילה כישורים כמשגיח כשרות, ללייבל'ה הגיע המייל שהתקבל בעניין לסגנים המחמירים בכשרות.

וכפי שדיווחנו לכם בשבוע שעבר באופן בלעדי על המעבר של השבועון 'משפחה' למגדל משרדים, בו פועל גם תאגיד השידור הישראלי, בכניסה לשכונת הר נוף. בגלל המעבר, נאלץ עורך המגזין אריה ארליך לארוז את חפציו מהחדר כאשר סגנו, ישראל גרובייס, יושב ומסתכל, כפי שנהגו בגור שלא לעבוד יותר מדי. 

לייבל'ה שהגיע לטקס קידוש השם של חלוקת פרסי יופי במועצה לישראל היפה, ראה את ראשי הרשויות רובינשטיין ורביץ מצטלמים עם התעודות שקיבלו.

עבור הקוראים השיג לייבל'ה את מאחורי הקלעים של התמונה, איך רביץ הצליח להחזיק את התעודה הענקית ביד אחת. הנה התשובה בתמונה:

המפגש של עיתונאים ומובילי דעה חרדים עם מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, היה מרתק במיוחד, עד שלייבל'ה לא הצליח לעזוב. בפתח האירוע הבחין לייבל'ה בזקני העדה, הרב יצחק גולדקנופף, מזכיר ועדת הרבנים למען השבת ומקורבם של גדולי ישראל, עם העיתונאי הוותיק יצחק נחשוני. מי שעוד היה שותף לשיחה הוא מנהל המגזר החרדי במאוחדת, משה ברים.

בסיומו של האירוע, ראה לייבל'ה איך איש התקשורת יצחק פלדמן מצליח לרגש את המבקר כשהציע לו להצטרף לטרנד של 'ומניח בקדושה' ובכך להפוך ליקיר החרדים. צפו בווידאו.

בשולי המפגש, לייבל'ה ראה את איש היח"צ הגדול מכולם פנחס פלינקר, מנכ"ל המשרד של יוסי רוזנבוים שחתום על היוזמה והביצוע עד לפרטים הקטנים ביותר, מסכם את הערב עם המבקר.

גם את עו"ד יהודה גוטמן מלשכתו של ח"כ אורי מקלב והעיתונאי דביר עמר, שהחל לאחרונה לכתוב גם בעיתון החרדי משפחה, ראה לייבל'ה יחד עם איש התקשורת בונים נאגל, ממשרד היח"צ והאסטרטגיה YPR של היועץ הבכיר יוסי רוזנבוים, שעמד מאחורי הערב הנדיר.

את העיתונאים הגוראים ישראל גרובייס ממשפחה ואברהם דב גרינבוים מהדרך, ראה לייבל'ה מסתודדים עם המבקר. מי שהאזינו להם בקשב רב הם אנשי התקשורת יצחק פלדמן וישי כהן.

את יו"ר מאזני צדק, עו"ד ישראל ענדען, תפס לייבל'ה מסיים לסגור קצוות עם המבקר על מיזם חברתי נוסף. מי שהיה שותף בשיחה הוא העיתונאי ארי קלמן שלא הסכים לגלות מאום ממה שדובר שם.

את הצמוד של יוסי רוזנבוים, חיים אבוביץ, ראה לייבל'ה ברגע של קורת רוח עם המבקר לאחר הערב העמוס.

בסיור שערך לייבל'ה השבוע בשוק מאה שערים, הוא הבחין לפתע ברכב היוקרה 'טסלה' העומד באמצע הכביש וכו' כשרבים מתושבי השכונה באים לחזות בפלא העצום. מתברר כי הטסלה היא של שמעון הירש בן מוטל, בנו של מוישה הירש ז"ל, שהתארס היום בשעה טובה וזה הזמן לאחל מזל טוב.  

לייבל'ה הגיע השבוע לכנסת וראה את מלכיאלי ובוסו לצד העוזרים והדוברים, סועדים במזנון רגע לפני הפיכת המקום לטייק אווי בלבד. 

לוועדת הכספים הגיע לייבל'ה לביקור ביום שלישי בערב, אז "סערת כרמל" הייתה בעיצומה, אבל בוועדת הכספים העניינים ממשיכים כסדרם. היועצים עו"ד גיל גולן ונתי עטר של ח"כ אזולאי, מחוזקים ברל"ש של ח"כ פינדרוס מוישה רבר, מתחזקים את הבוסים בהטרלות נגד הקואליציה.

ראש העיר אלעד ישראל פרוש נצפה השבוע מתפלל מנחה בוועידת עיתון 'גלובס' שנערכה בגני התערוכה בתל אביב. 

לאחר מכן יצא פרוש לשבור את הצום של שובבי"ם במסעדת גולדיס בית ישראל בירושלים. 

לייבל'ה קפץ בליל שישי שעבר לבני ברק, שם נצפה אלי גולדמן, מי שחתום כבר על יח"צ של מספר בתי גדולי ישראל וראשי הישיבות, כשהוא מרצה בפני המשתתפים במהלך הגשת עבודות גמר של הקורס יח''צ ותקשורת של יוסי צלינקר. בהמשך הערב אף הוזמן העיתונאי איתי גדסי, הפרשן הפוליטי של רדיו קול חי, לתת זווית תקשורתית חרדית מנוקדת המבט שלו.

ואי אפשר בלי 'רב הסלבס' המיתולוגי מרדכי חסידים, והפעם לייבל'ה הצליח לעלות על תמונה ללא עריכה של הכוכב הגדול מתדלק את רכבו 'כאחד אדם' ממש ללא עזרה, כמעט כמו שמדליק נר חנוכה אצל ידוענים. 

גם את עיירת דינוב בפולין השנה לייבל'ה לא פספס כלל, הילולא אותה מארגן יו"ר המוסדות של בני ישכר דינוב בפולין וירושלים, הרב פנחס פאמפ.

מי שעמל מלבד יענקל'ה הרקדן לארגן את ההילולא, היה איש דינוב מתס קורמן, שלמרות עיסוקיו בגזרת ירושלים לא ויתר על ההילולא השנתית.

מפגש מעניין שהוגדר כסוג של סולחה, נערך בין הרב פאמפ לגדול המפיקים במגזר החרדי, מוטי רבינוביץ מ'טיפ הפקות' ששתה לחיים עם ר' פינצ'ע במשך זמן רב.

היועץ החרדי אליהו ארנד תועד עם קצינים בצה"ל בסיור במוצב מושלג המתצפת על החרמון הסורי המושלג.

אפרופו ארנד, בבר מצווה לבנו של אחיו יהודה ארנד מנהל לשכת מנכ"ל עיריית ירושלים (שלא ברור איזה אח יותר חזק) ראה לייבל'ה את משה רבר של פינדרוס, עם האח אליהו ארנד, מסתודדים ארוכות. על מה שוחחו השניים, אין לדעת.

לייבל'ה ראה את נכד הרבי מבעלזא, הרב אלימלך נתן נטע רוקח, שהגיע לביקור בארה"ב כמו אחיו הגדולים, רבי שלום, ורבי הרשל'ה, בחנות של 'כובעי סנדרס' מקבל מר' מנחם נחום כובע חדש. הנכד קיצר את ביקורו בארה"ב עקב כך שארה"ב הפכה למדינה אדומה, ובבעלזא כמו בבעלזא שומרים על ההנחיות לאורך כל הציר. 

לייבל'ה אוהב להשקיף ממגדל 'בית נועה' במרכז הסחר העולמי של בני ברק, שמסתתר בין מגדלי בסר. ממרומי המגדל ראה לייבל'ה בין השיחים את השדרן אבי מימרן מקול חי (אגב יש לו מחליף משו משו אבי רבינא) יחד עם ישראל רייסנר, דנים בכמה דברים העומדים ברומו של עולם. 

ומי שיצא לחנוך את השלג הראשון בגרוזיה היה ליפא גינסברגר עורך באתרנו 'בחדרי חרדים'. ליפא נצפה עם הנסיכה שלו והרב חיים הורביץ שערק כזכור ל'קול ברמה'. 

לאחר שצפה בשלג, חזר ליפא לטיבילסי, למלון של חברת 'קשת טורס' שם פגש את האיש ושיעור באשמורת אבי חרל"פ מברכפלד, שיצא עם כמה מבני השיעור לחרוך את גאורגיה ולהביא כמה מזכרות לחברי השיעור שנותרו בארץ. 

בהילולת ה'אביר יעקב' קודש הקודשים רבי יעקב בן רבי מסעוד אבוחצירא, שנערכה אצל האדמו"ר רבי משה אבוחצירא, נצפה עו"ד משה אוסדיטשר וכן המפיק דודי עזריאל. 

במרכז האירועים הדר דימול במתחם הבורסה ברמת נישא בשעה טובה הבחור המוכשר דוד מרק יועץ רפואי ב'למענכם' ואישיות מיוחדת בפני עצמה, המוני חברים לצד רבנים ואדמו"רים באו לחגוג בשמחה. במעמד החופה שר הזמר יוסף חיים שוואקי.

את העיתונאי יאיר לוי ראה לייבל'ה השבוע במעון הקודש של קמב"ץ מאה שערים יואליש קרויס. לוי הגיע ללמוד על ההיסטוריה ועיין בקלסרים של יואליש עד שנרדם. לבסוף תינוק קטן שיצא לא לבוש לרחובה של עיר, העיר מיד את יאיר שתיעד אותו וזכה לראיון ארוך בערוץ השלטון N12.

אי אפשר היה לפספס את החלאק'ה לבנו של מלך הקומזיצים הזמר דובי מייזלס מניו יורק, שבא לחגוג את השמחה בבית מדרשו הגדול של חמיו הרבי משומרי אמונים בקרית גת. לשמחה הגיעו עשרות חברים של דובי מישראל, ביניהם הזמר ארל'ה סמט והקלידן מוטי כהן, שאף הופיע עם דובי במוצ"ש באילת לראשונה. 

בשבוע שעבר התאספו יחד מאות אנשי עסקים לציון 5 שנים למתחם העסקים החרדי ביזמקס. להופעה סגורה של גדולה הזמר מרדכי בן דוד. לייבל'ה שכ"כ אוהב טרנדים ביקש יחד עם הקהל מענק הזמר החסידי שיבצע את הטרנד של "ומניח בקדושה". אך הוא סירב ואמר "אני לא יודע לעשות את זה", בהמשך הוסיף "זה לא בקטע שלי".

בהופעה המצומצמת נצפו מסתודדים איש התקשורת והעיתונאי ידידיה מאיר עם היועץ האסטרטגי ברל'ה קרומבי, אחיו של המארח ומנכ"ל ביזמקס איציק קרומבי. 

אפרופו אתגר 'ומניח בקדושה' שמסרב לרדת מסדר היום בעולם הנגינה, ללייבל'ה נודע שאחרי המרד כנגד הטרנד שהכריזו האחים עמירן ואריק דביר, כאשר עמדו דום לקול צללי 'ומניח בקדושה', לייבל'ה פגש השבוע בקול הבא את הזמר המבטיח יצחק חגירה, כשהוא מכריז על מרד כנגד המרד. על הקלידים ישב יהודה גלברמן.

ומי שנכנע לטרנד: בחתונת בן מנכ"ל שיח סוד הרב שמעון לוי בבנייני האומה, פגש לייבל'ה את הזמר זאנוויל וינברגר שבעבר סרב להצטרף לטרנד 'ומניח בקדושה' זאנוויל לא יכול היה לסרב לבקשתו של מנצח המקהלות, בכיר שיח סוד, הרב אביגדור קליין. לייבל'ה כמעט שהצטרף לריקוד.

לייבל'ה הגיע ביום חמישי לטשולנט החדש הטשונטל'ע בבית שמש. אחרי שאכל את מעדני השבת הנהדרים, הוא ראה את הראפר החרדי ניסים בלאק, שהגיע לברך את הבעל הבית יודי איינהורן מכל הלב. צפו:

למעמד הכביר של חלוקת התעודות היתר הוראה בענייני ריבית, הספיק לייבל'ה להגיע רק בסיום, שם הבחין בשולי הבמה במנהל הארגון מנדי רובין והמפיק לייבי שצ'רנסקי, יחד עם מנחה הערב המשפיע הליטאי הגר"י גרינשפן, ראש הכוללים נרו יאיר, כשהם מסכמים את ההצלחה הגדולה.

במתחם בדיקות הקורונה מ.ר.ח.ב. בעיר התורה והחסידות בני ברק, בניהולם של איש החסד וההצלה אפי פלדמן ויוסי סנדרוביץ‏ חגגו השבוע, יום הולדת בהפתעה לעובד המסור יוסי בראון.

ולפינת המזל טובים השבועית: 

ברכת מזל טוב לר' יעקב אורי משב"ק האדמו"ר מרחמסטריווקא, לרגל שמחת נישואי בנו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לעסקן דוקי גרינוולד מחסידות ברסלב, לרגל שמחת נישואי בתו בשבוע הבא. הפעם דוקי הקל מאוד על לייבל'ה והחתונה תתקיים בבני ברק. מזל טוב ענק דוקי. 

ברכת מזל טוב ליענקי חנון, מעסקני חסידות שומרי אמונים, לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת. שמחת השלום זכר בליל שבת של האדמו"ר משומרי אמונים ברחוב שפת אמת בבני ברק.

ברכת מזל טוב לבעל מנגן יעקב שלמה גראס ממונסי, לרגל הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת. שמחת הקידושא רבא בשבת בבוקר בבית המדרש באניא במונסי.

ברכת מזל טוב לאיצ'ה רובינפלד, מבעלי שובע וחבר מקהלת 'נשמה', לרגל שמחת בר המצווה לבנו. חברי מקהלת "נשמה" הגיעו בהרכב מלא לאחל מזל טוב עם הלוגו. 

ברכת מזל טוב לאלתר הורביץ, האיש החזק של מאוחדת בבית שמש וביתר עילית. בשמחה ראה לייבל'ה את השדרה החרדית של מאוחדת שהתייצבה בהרכב מלא ועלתה עד לירושלים לכבוד בעל השמחה. 

לייבל'ה רכילות חרדית מתניהו אנגלמן ומניח בקדושה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד