כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אובחן חיובי והפר בידוד

התייר הישראלי שהסתבך בתאילנד; חיפושים, פינוי וכתב אישום

התייר הישראלי שהסתבך בתיאלנד: המשטרה המקומית צפויה להגיש כתב אישום נגד אוהד ברוך, בן ה-29, לאחר שעזב את בית המלון שבו שהה בבנגקוק שבתאילנד מבלי לחכות לתוצאה של בדיקת ה-PCR שלו לנגיף הקורונה, שהתגלתה כחיובית

התייר הישראלי שהסתבך בתאילנד; חיפושים, פינוי וכתב אישום
שוטרים בתאילנד צילום: Moshe Shai/Flash90

משטרת תאילנד צפויה להגיש כתב אישום נגד אוהד ברוך, תייר ישראלי בן 29, לאחר שעזב את בית המלון שבו שהה בבנגקוק שבתאילנד מבלי לחכות לתוצאות בדיקת ה-PCR שלו לנגיף הקורונה.

לאחר שהבדיקה התגלתה כחיובית, המשטרה המקומית פתחה בחיפושים אחריו. הוא אותר והוכנס לבידוד בבית החולים המקומי. נכון לעכשיו ברוך עומד בפני כתב אישום כאשר העונש המרבי על הפרת הנחיות הקורונה במדינה עומד על שנתיים מאסר וקנס של 40 אלף באט (כ-1,200 דולר).

ברוך הגיע לבנגקוק ב-17 בדצמבר. הוא ביצע בדיקת PCR עם נחיתתו, לאחריה נדרש לשהות בבית המלון עד לקבלת התשובה. על פי דיווח ב'ישראל היום', הצעיר החליט לדלג על שלב הבידוד, ולמחרת היום יצא מהמלון ונסע דרומה לקוסמוי. במקביל, התשובה לבדיקה הייתה חיובית.

לאחר שאותר על ידי המשטרה, הוא פונה לבית החולים המקומי ועבר שתי בדיקות נוספות שיצאו שליליות אמנם, אך בבית החולים חוששים שהוא נדבק בגרסה של זן האומיקרון ולכן החליטו בכל מקרה להכניסו לסגר של 10 ימים.

הרשויות הורו לביה"ח לשלוח את הדגימות שלו למעבדה מיוחדת לצורך ריצוף גנטי במטרה להבין אם באמת מדובר בווריאנט האומיקרון. מנהל מחלקת הווירולוגיה בביה"ח בקוסמוי, ד"ר סופאקיט סירילק, אמר כי התוצאות צפויות להגיע בימים הקרובים.

ד"ר סופאקיט הוסיף כי "הסיבה לכך שאנחנו חוששים אף ששתי הבדיקות של התייר הישראלי חזרו שליליות, היא בשל האפשרות שהאומיקרון יכול להתקיים בגופו של המאומת גם כשהוא בכמות מינורית שלא נראית בבדיקת קורונה רגילה - מה שעלול להוביל להדבקה בקהילה".

נגד הישראלי קיים נכון לעכשיו צו מעצר בשל אי-ציות לאמצעי בקרת מחלות והפרה של תקנות החירום שנקבעו בתאילנד. כאמור, העונש המרבי הוא שנתיים מאסר ו/או קנס של כ-1,200 דולר. מפקד המשטרה במחוז קוסמוי אמר כי התייר יילקח לתחנת המשטרה לאחר השלמת האשפוז, שם יוגש נגדו כתב אישום.

תאילנד בנגקוק בידוד בדיקת קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד