כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
תורה מגנא ומצלא

יבנה וחכמיה: מיזם יוצא דופן כנגד הגזרות הקשות על עולם התורה

בהוראת גדולי ישראל, עשרות כוללים, חסידים, ליטאים וספרדים התאחדו למיזם 'יבנה וחכמיה' עבור החזקת אלפי אברכים, כנגד הגזרות הקשות על עולם התורה • חיים מפתח תקווה, בסיפור ישועה מרגש על התרומה לכולל שמחקה לו חוב בן 38,000 ש"ח

יבנה וחכמיה: מיזם יוצא דופן כנגד הגזרות הקשות על עולם התורה
מחזיקים את לומדי התורה צילום: מתוך הסרטון

אלו ימים לא פשוטים עבור עולם התורה. ממשלת השינוי מטילה שוב ושוב גזירות במטרה להקשות על חייהם של מי שהקדישו את עיתותיהם ללימוד התורה הקדושה.

לחצו כאן לסיוע ללומדי תורה>>>

בעקבות מצב החירום ובהוראת גדולי ישראל, עשרות כוללים התאחדו: חסידים, ליטאים, ספרדים – כולם משלבים ידיים יחד למען החזקת עולם התורה ואלפי האברכים שאין להם בעולמם אלא דף גמרא.



אין צורך להכביר בתיאורים אודות סגולת החזקת לומדי תורה. אולם סיפורו המיוחד של חיים (שם בדוי) מפתח תקווה ממחיש לנו את גודל הזכות העצומה.

"הייתי אחרי חתונת הבת, ועם כל החסכונות והניסיון לגרד כסף מפה וכסף משם, הגעתי למצב שסכום של 38,000 ש"ח פשוט לא ידעתי איך להחזיר".

חיים מסביר כי מעבר לעול הכספי שרבץ על כתפו, הייתה זו בעיקר הרגשה קשה מלווה בחוסר נעימות. "אין איך לתאר את תחושת ההשפלה שחש אדם שפשוט לא יודע איך להחזיר את הכסף" משתף בכאב.

יום אחד הלך חיים לבית הכנסת ליד ביתו להתפלל מנחה ושם לב כי במקום נפתח כולל. "שימח אותי לראות אברכים יושבים ושוקדים בתורה. זהו אזור שאין בו בכלל כוללים. כך שהיה מדובר בבשורה חשובה עבור כלל השכונה".

לאחר שיחה עם ראש הכולל, הרב מוצא, גילה כי הכולל מגייס תרומות עבור המלגות החודשיות של האברכים. "בתחילה חשבתי לעצמי, 'אין סיכוי שאני אוכל לתרום, גם כך אני בקשיים'" משתף בכנות. "אבל למרות שאני איש שלרוב סקפטי בקשר לסגולות, השכלתי להבין שלימוד תורה זה משהו שונה. התורה בעצמה מבטיחה ברכות עבור מי שמחזיק את עמלי התורה, כך שמי אני שאזלזל בזה?".

חיים עשה מבחינתו השתדלות מועטה ותרם סכום סמלי, מתוך מחשבה להגדיל את הוראת הקבע לכשירווח.

אלא שהרווח וההצלה הגיעו מהר מכפי שחשב.

"אני מתעסק בכתיבת סת"ם. ימים ספורים אחרי שתרמתי לכולל, מתקשר אלי משום מקום, אדם שאינו דתי שקיבל את המספר משכן שלי. בשיחה הוא סיפר כי הוא מעוניין לכתוב ספר תורה לעילוי נשמת אביו. הוא רצה את הספר המהודר ביותר, לא עניין אותו המחיר".

"מיד הבנתי שהבנאדם הזה הוא פשוט שליח משמים. הוא הסכים לשלם מקדמה ענקית מראש, שעל ידה כיסיתי את החוב בקלות. ראיתי בחוש את הברכה. זה מדהים", מספר בהתרגשות.

בהמשך הגדיל את התרומה החודשית, כאשר הוא עוקב מקרוב אחר הפעילות הקדושה של האברכים בכולל. "להחזיק את הצעירים האלו, שמקריבים המון בשביל לימוד התורה, זאת פשוט זכות. ממליץ לכל אחד שמחפש איך לאגור זכויות בעולם הזה, להצטרף לתמיכה החשובה. אתם תתוגמלו על זה גם בעולם הזה וגם בעולם הבא".

לחצו כאן לסיוע ללומדי תורה>>>

לומדי תורה אברכי כולל החזקת תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד