ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

ריקי לא לבד • חברים דמיוניים חדשים ללפיד: אשר מירושלים וחיים מבני ברק

שר האוצר כינס מסיבת עיתונאים ופנה ל"אחיי החרדים, אשר, בן 28 ואב לחמישה מירושלים" ו"חיים בן 16 מבני ברק" • "אל תסתגרו ואל תתבדלו, אנחנו זקוקים לכם עם נשק ביד" • "חיים יהיה מאושר הרבה יותר כרואה חשבון" • פרוש: "ללפיד אין מושג על מה הוא מדבר"

לפיד. צילום: פלאש 90
לפיד. צילום: פלאש 90

לאחר ההצבעה הבוקר (ד) בה הוחלט לאמץ מתווה גיוס בו יהיו גם סנקציות פליליות אך המתווה יוחל רק בעוד ארבע שנים, כינס שר האוצר יאיר לפיד מסיבת עיתונאים. דומה כי לפיד התאהב במקרה 'ריקי כהן מחדרה', והוא אימץ הפעם שתי דמויות וירטואליות חדשות - אשר מירושלים וחיים מבני ברק.

"אני רוצה לפנות לאחיי החרדים, לא לפוליטיקאים החרדים, לא לעסקנים החרדים, פתח לפיד, ופנה ל"אשר, בן 28 ואב לחמישה ילדים מירושלים, ולחיים בן 16 מבני ברק - אתם מוכרחים להבין שסתם מעוניינים להפחיד אתכם".

"אין לאף אחד מאיתנו חס וחלילה רצון לכפות עליכם את החילוניות או את הגרסה שלנו לישראליות. המדינה הזו הוקמה כדי שאנשים יוכלו להיות יהודים בלי לפחד. מה שקורה באמת הוא שאי אפשר להמשיך לחיות ככה. אני רוצה להגיד לאשר ולחיים ולכל צעיר חרדי במדינת ישראל: אם סוריה מתפוררת ואלפי מחבלים של אל-קאעידה מסתובבים ליד הגבול הצפוני שלכם, זה קורה גם לכם ואנחנו זקוקים גם לכם שם, עם נשק ביד".

עוד בנושא:
ועדת פרי אישרה את המתווה לשוויון בנטל • לפיד לחרדים: "זקוקים לכם"

לפיד המשיך ברטוריקת השוויון בנטל: "תארו לעצמכם שמבקשים להגן על הילדים שלנו מפני האויב ואף אחד לא זז, אף אחד לא זז ממקומו. כולם מעמידים פנים שזה לא מתרחש. זה כן מתרחש מחוץ לחלון שלכם, בדיוק כמו שהמשבר הכלכלי מתרחש מחוץ לחלון שלכם והגיע הזמן להפסיק להעמיד פנים ש'אנחנו לא קיימים'".

"אם אתם מאמינים שיש לכם מה לתרום - אל תסתגרו ואל תתבדלו. ההתחייבות שלנו היא לקבל אתכם כמו שאתם. ההתחייבות שלכם היא להפסיק להתייחס אלינו כאל גויים. החוק הזה ייתן לכם הזדמנות להסיר את מחיצות העויינות. החוק הזה ייתן לכם גם הזדמנות לשפר את מצבכם הכלכלי ולהתפרנס בכבוד ולהפסיק לספור בכל יום שקל לשקל".

את דבריו סיים שוב לפיד בדו שיח דמיוני: "חיים שמוכשר במתמטיקה יהיה מאושר הרבה יותר כרואה חשבון או כיועץ פיננסי, וגם הרב שלו יהיה מאושר יותר שהוא יוכל לעזור לאחיו הגדול שמוכשר ממנו בתורה. אחיי החרדים, החוק הזה לא יפגע בעולם לומדי התורה אלא להפך - הוא ישמור עליו. אנשים לא צריכים ללמוד תורה בארץ היהודים כמו גנבים בלילה".
לפיד חיים אשר ירושלים צבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד