י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מטעם חמאס

חישמל בשוקר ודקר מספר פעמים: העונש לרוצחי תלמיד הישיבה

מאסר עולם ועוד 40 שנות מאסר נגזרו על אחד המחבלים שביצעו הפיגוע בסמוך למגדל עוז בו נרצח תלמיד הישיבה, דביר שורק הי"ד | על מחבל נוסף נגזר מאסר עולם ו- 20 שנות מאסר נוספות

חישמל בשוקר ודקר מספר פעמים: העונש לרוצחי תלמיד הישיבה
התיעוד האחרון של דביר שורק הי"ד צילום: באדיבות המשפחה ומצלמת אבטחה

בית המשפט הצבאי יהודה גזר היום (חמישי) דינם של קאסם אלעצאפרה ונציר אלעצאפרה, אשר הורשעו בעבירות של גרימת מוות בכוונה, ניסיונות לגרימת מוות בכוונה ובעבירות ביטחון נוספות, בגין כך שביצעו הפיגוע בסמוך למגדל עוז בשנת 2019, שבמהלכו נרצח תלמיד הישיבה, רב"ט דביר שורק הי"ד.

על פי גזר הדין, קאסם גייס את נציר לחוליה צבאית שפעלה מטעם חמאס במטרה להוציא לפועל פיגועים נגד מטרות ישראליות. השניים תכננו לבצע יחד פיגוע דקירה ולרצוח ישראלי. ביום 7 באוגוסט 2019, כשהבחינו ברב"ט דביר שורק ז"ל ליד הכניסה ליישוב מגדל עוז, חסמו השניים את דרכו באמצעות רכבם. בהמשך לכך, יצא נציר מכלי הרכב, החל להכות את דביר ז"ל באמצעות שוקר ודקר אותו מספר פעמים בפלג גופו העליון. לאחר מכן, השניים נמלטו מהמקום.

קאסם ונציר אף ניסו לבצע פיגוע נוסף ביום 29 ביוני 2019, אך נתפסו אז על ידי כוחות הביטחון בדרכם אל המקום שבו תכננו לבצע את הפיגוע.

קאסם הורשע גם בעבירה של ניסיון גרימת מוות בכוונה, בגין פיגוע דקירה בבאר שבע בשנת 2011, שבו פצע שני ישראלים. פיגוע זה פוענח בעקבות חקירת הפיגוע בו נרצח דביר שורק ז"ל.

בית המשפט הצבאי קיבל את עתירת התביעה הצבאית בעיקרה, וגזר על קאסם מאסר עולם ועוד 40 שנות מאסר ועל נציר מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר. כן נקבע, כי כל אחד מהנאשמים ישלם פיצויים בסך 1,500,000 ש"ח למשפחתו של רב"ט שורק ז"ל, וכי קאסם יפצה גם את נפגעי הפיגוע שביצע בשנת 2011, בסך 60,000 ש"ח.

דביר שורק חמאס פיגוע גזר דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד