כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

30 לרצח אביתר בורובסקי: סדרה של פעולות 'תג מחיר'

30 יום חלפו מאז הירצחו של אביתר בורובסקי הי"ד • סדרה של פעולות 'תג מחיר' בוצעו בכפרים פלסטיניים ולצידם הכתובת: "ד"ש מאביתר" • כוחות הביטחון בוחנים את האירוע

הכתובת שנמצאו היום
הכתובת שנמצאו היום



שלושים ימים חלפו מאז הירצחו של אביתר בורובסקי הי"ד : הלילה הוצתו וניזוקו כלי רכב של ערבים בכפרים בבקעת הירדן ובכפר בבנימין, ככל הנראה לציון 'יום השלושים'.

בשעות הבוקר התגלו ברנתיס, צפונית מערבית לרמאללה, 2 רכבים שהוצתו ובאזור רוססה כתובת גרפיטי: "30 לאביתר".

הבוקר נתקבל דיווח על חשד לפשיעה לאומנית ב-2 כפרים פלסטינים בבקעה מרג׳ נעגה וזבידאת. בכפר מרג׳ נעגה ניסו להצית ארבעה כלי רכב, יש רק נזק לרכבים ונכתב "דש מאביתר הי"ד".

בכפר זבידאת הוצת רכב אחד ונזק נגרם לשלושה נוספים בניהם טרקטור ונכתב "30 לאביתר הי"ד". ברנטיס נגרם נזק ל-2 כלי רכב שניסו להצית אותם ועליהם נכתב הגרפיטי "30 לאביתר". נפתחה חקירה במחוז ש"י של משטרת ישראל.

עוד בנושא:
אביתר בורובסקי הי"ד, אב לחמישה מיצהר, נרצח בפיגוע
הגרש"ד וולפא: "להוציא המחבל להורג"
הפת"ח משבח את המחבל: הגיבור האסיר המשוחרר
אחרי הרצח: הוארך מעצר שלושה חשודים בהתפרעויות

בנוסף, צמיגיהם של שבעה כלי רכב השייכים לבני מיעוטים נוקבו בירושלים, שלושה מהם סמוך לכניסה לשועפט והשאר סמוך למטה הארצי של משטרת ישראל. בנוסף רוססו של הרכבים כתובות תג מחיר. מש/טרת ירושלים פתחה בחקירה.

האירוע נמצא בבחינת כוחות הביטחון, אמרו גורמים בכירים בצה"ל ל'בחדרי חרדים'. צה"ל רואה בחומרה אירועים מסוג זה אשר מסיתים את תשומת ליבם של כוחות הביטחון ממשימתם העיקרית, היא להילחם בטרור ולהגן על אזרחי מדינת ישראל, ומערערים את היציבות הביטחונית היחסית באזור.

אביתר בורובסקי הי"ד, תושב יצהר נרצח בדקירות סכין בידי ערבי והותיר אחריו אלמנה וחמישה יתומים קטנים. מאז הרצח נרשמו פעולות תגובה של יהודים שכללו השלכת בקבוקי תבערה על בתים ערביים בכפר ג'אלוד, הצתת בתים בכפר עוריף, הצתת כלי רכב בכפרים נין ואום אל קוטוף בואדי ערה וסמוך לעפולה, ניקוב צמיגי טרקטורים והשחתת משתלה וקברים בכפר סאוויה.

צילום: דוברות משטרת ש"י




















שלושים אביתר תג מחיר דש כתובת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד