י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חשש להצתה מכוונת

בית הכנסת עלה באש, ספרי התורה חולצו במסירות נפש

בית הכנסת של חב"ד בסן חוזה שבקליפורניה עלה באש בשעות הבוקר המוקדמות של יום רביעי, חברי הקהילה הוזעקו על ידי אדם שעובד במחלקת פינוי האשפה שגילה את האש. הם הזעיקו את כוחות הכיבוי והספיקו לחלץ את ספרי התורה וספרי הקודש

בית הכנסת עלה באש, ספרי התורה חולצו במסירות נפש
השריפה בביהכנ"ס צילום: Colive

עובד מחלקת איסוף פחי האשפה בסן חוזה שבקליפורניה, התקשר לכוחות הכיבוי כשראה להבות מלחכות את הקירות החיצוניים של בית חב"ד שזה עתה נבנה, במהלך עבודתו בשכונה, בסביבות השעה 08:00 בבוקר יום רביעי. כבאיות הגיעו במהירות למקום ונאבקו בגבורה כדי להשתלט על השריפה שגרמה לנזק מבני בלתי הפיך כולל כיתות לימוד שנשרפו לחלוטין. כך דווח באתר Colive.

הנזק החמיר בשל העובדה שהאש בערה במשך כשש שעות לפני שהוזעקו​ כוחות הכיבוי. לאחר חקירה ראשונית עולה כי השריפה החלה בסביבות השעה 02:00, אך למרות שהבניין בולט מאד וממוקם ממש ליד צומת סואן עם הכביש המהיר וצמוד לשכונת מגורים, אף עובר אורח לא דיווח על השריפה עד שאספן האשפה חלף על פניו ואז השריפה כבר הייתה בעיצומה.

מקור השריפה עדיין בבדיקה, אך חוקרי השריפה חושדים כי היא הוצתה בכוונה. "נקודת המוצא היא בחלק החיצוני של הבניין, דבר העולה בקנה אחד עם הצתה", אמרו השוטרים לרב מנדל ויינפלד, רבה של בית הכנסת של סן חוזה. הם לא רצו להעלות השערות על הצתה מכוונת לפני שהחקירה תסתיים, רק אמרו: "לא כל יום רואים בית כנסת בוער".

חברו של רב בית הכנסת, כבאי יהודי, יצר קשר עם הרב והוא מיהר מיד לבית חב"ד בתקווה להציל את ספרי התורה, אך הוא איחר. חבר הקהילה, יעקב כהן, הגיע למקום לפני הרב, לאחר ששמע כי משתוללת במקום שריפה. יעקב נסע כדי לראות איך הוא יכול לעזור. כאשר הגיע לשולי השביל קיבלו את פניו ענני עשן סמיך וכבאים בעבודה. הוא הסביר למקורב את משמעות ספרי התורה ושאר חפצי הקודש וביקש מהכבאי לבדוק את מצבם. "הוא אמר לי שהוא לא יכול להבטיח שום הבטחה, אבל הוא סיכן את שלומו כדי להיכנס שוב לבניין והצליח להוציא את שני ספרי התורה עם הטלית והתפילין שהיו שם", אמר יעקב לאתר Colive.

הרב מנדל, רב בית הכנסת אמר לתקשורת המקומית, "הלהבות והאפר אולי ינסו להטיל צל על האור שלנו, אבל אש החיים היהודיים בוערת יותר ותימשך זמן רב יותר מכל יריביה, בואו נוסיף באור, בואו נוסיף במעשים של טוב וחסד שבוודאי יהפכו את העולם למקום טוב יותר ויביאו את המשיח".

הצתה מכוונת שריפת בית כנסת חב"ד קליפורניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד