י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אין מקום לאפליה

המושלת מנעה את החוק נגד החרדים וזוכה לשבחים

מושלת ניו יורק זוכה לשבחים מצד החרדים בעיר, לאחר שנעמדה כחומה בצורה והטילה וטו על הצעת חוק שהייתה פוגעת בחסידים ומונעת מהם להתגורר במקומות שונים

המושלת מנעה את החוק נגד החרדים וזוכה לשבחים
חרדים ברחובות בורו פארק צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מנהיגים חרדים משבחים את מושלת ניו יורק, קאת'י הוקול, לאחר שהטילה וטו על הצעת חוק שהייתה פוגעת בקהילה החסידית בצפון המדינה.

הצעת החוק שהוצעה בבית המחוקקים בניו יורק, עמדה תחת הטייטל "קרנות לשימור קהילה", מילת קוד לכאורה להרחקת חרדים משטחי בנייה.

מטרת החוק קשורה למס מקרקעין לשימור קרקעות חקלאיות ופארקים שאין בהם היתר בניה, אך נראה כי המוטיבציה האמיתית של תומכי החוק היא למנוע את רכישת הקרקע על ידי יזמים חרדיים שמחפשים מקום לבנות דירות לקהילות החרדיות.

חבר המועצה שמחה אייכנשטיין שיבח את המושלת בטוויטר וכתב: "אתמול הראתה המושלת מנהיגות אמיתית על ידי הטלת וטו על הצעת חוק שהתחפשה לשימור קרקע, אך בסופו של דבר נועדה לחסום כניסת יהודים חסידיים, תודה לך שעשית את הדבר הנכון. אין מקום לאפליה בניו יורק".

מנהיג הקהילה דיוויד גרינפילד הדהד את התחושות ואמר: "מושלת ניו יורק מטילה וטו על הצעת חוק שנראתה כמס על יהודים חסידים בגלל מתיחות בין פקידים מקומיים לחסידים".

בהסבר הווטו שלה למחוקקים אמרה המושלת: "הייתה מתיחות במחוז אורנג' בין נבחרי ציבור מקומיים לבין חברי הקהילה החסידית. מתחים דומים בעיר צ'סטר הסמוכה הביאו להתדיינות משפטית. לא יהיה זה ראוי לחתום על חקיקה זו בשלב זה, בזמן שעדיין נאספות עובדות על המצב".

בשנת 2019, דיווחנו ב'בחדרי חרדים' על תביעה שהגיש יזם חרדי נגד מועצת העיירה צ'סטר, בטענה שחבריה ניסו במכוון למנוע כניסת חרדים לשטחה, על ידי הפעלת מיסים וחוקי ייעוד נגד יזמים, והגבלת שעות הבנייה.

התובעת הכללית של ניו יורק לטישה ג'יימס הצטרפה לתביעה, וכינתה אותה "אנטישמית בעליל".

מושל מדינת ניו יורק מצוקת הדיור שנאת חרדים אפליית חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד