י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שיעור באמונה • צפו בווידאו מטלטל

האברכים היו בהלם: ראש הכולל הודיע על מחלתו וביקש להתחזק

הרב הגאון רבי אברהם פכטר, ראש הכולל הגדול באלעד, מסר שיחה בהפתעה ובישר לאברכים על דבר מחלתו. ראש הכולל ביקש מהאברכים שיקבלו על עצמם לא לדבר דברים בטלים בבית המדרש 'אם כולם כאיש אחד בלב אחד יקבלו, אנחנו שולחים פצצת אטום של רוחניות לשמים'

האברכים היו בהלם: ראש הכולל הודיע על מחלתו וביקש להתחזק
הגאון רבי אברהם פכטר בשיחה אמש צילום: דובי קורן

הגאון רבי אברהם פכטר ראש הכולל הגדול 'מדרש אליהו' בעיר אלעד בו לומדים מאות אברכים, מכל החוגים, הודיע לאברכים במפתיע במהלך דרשה כי חלה ל"ע במחלה הנוראה.

הרב פכטר, שעומד בראשות הכולל הגדול בעיר כבר למעלה מעשרים שנה, נכנס ביום חמישי לבית המדרש ומסר שיחה מפתיעה, במהלכה סיפר לאברכים באופן מרומז כי חלה ל"ע במחלה קשה וביקש מהם להתחזק. ל'בחדרי חרדים' נודע כי האברכים קיבלו את הבשורה בהלם מוחלט. 

במשא שכולו אמונה וביטחון בקב"ה אמר ראש הכולל: "יש תחנות בחיים שהקב"ה עושה לך, אחרי שעבדת על אמונה. בורא עולם אנחנו נמצאים בכל רגע איתך כי בורא עולם יודע למה הוא עושה. אדם הולך למשפט, לפני שנכנסים למשפט, מבקשים דבר אחד, הסר ממנו יגון ואנחה: תוריד לנו את האזיקים בידיים וברגליים, את הבגדים תשאיר לנו". 

"בורא עולם אנחנו מודים אנחנו לך שאתה אייבישטער שלנו, יש לנו בורא עולם", זעק הרב פכטר. 

הרב פכטר סיפר לאברכים על מחלתו באופן מרומז ואמר, "ברוך ה' זה סיפור של כמה חודשים, כל חודש וחודש הקב"ה עושה נס גלוי, הכול עובר כרגיל וגם בסיעתא דשמיא, תהיו רגועים אני פה". הרב סיפר על תחילת התהליך, כשבא להתייעץ עם מורו ורבו הגאב"ד הגאון רבי מרדכי גרוס וכמה ידידים מארה"ב נרתמו לסייע לכולל בגלל מחלתו.  

"אומרים יש כולל, אני לא קורא לזה כולל, יש בית מדרש, יש משפחה אחת, ברוך ה' בסיעתא דשמיא הגיע היום תשובה שברוך ה' בשורה מאוד משמחת אבל יש עוד דרך, אנחנו מבקשים רק דבר אחד, יתגדל ויתקדש שמיה רבה".

"חשבתי אנחנו אומרים ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם אשר יצר את האדם בחכמה, הקב"ה יצר את האדם בחכמה, הקב"ה ברא לנו עיניים, הקב"ה ברא לנו פה, אם אנחנו עושים עם העיניים והפה מה שצריך אז זה בסדר, אבל גלוי וידוע לפניך שאם לא נשתמש בפה ובעיניים כמו שצריך, אם נפתח את הפה לא נכון, אם נדבר לא מה שצריך, אי אפשר להתקיים מה זה להתקיים? לאכול טשולנט? ללמוד את התורה הקדושה". 

"הבית מדרש פה זה של מעמד הר סיני, במעמד הר סיני היה שני דברים קולות וברקים, ואיש אחד בלב אחד, וזה הבית המדרש המיוחד, איש אחד ולב אחד, אם בבית מדרש כזה שכולם ללא יוצא מהכלל תלמידי חכמים מופלגים שגדלים פה, החבורות, העיון, והשאיפות לגדול בתורה, כולם יקבלו קבלה שכמו שאמרנו שלא יהיה דברים בטלים בבית מדרש אנחנו שולחים פצצת אטום של רוחניות למעלה, אין מציאות של טבע בעולם, כי לפי הטבע היו צריכים להיות דברים אחרים, אבל אם כולם כאיש אחד בלב אחד, יקבלו על עצמם, מבלי להילחץ נתחיל בחודש אחד". 

"כשבורא עולם מזעזע אותנו הוא רוצה שנתפלל עליו, אם אנשים רוצים לחזק אותי לא להתקשר אלי, אתם הכוחות כמו שאני אוהב כל אחד פה באהבת נפש כאיש אחד בלב אחד, כל מי שיש לי איתו קשר רוחני הוא נמצא איתי ובסיעתא דשמיא יתגדל ויתקדש שמיה רבה", סיים הרב פכטר את דבריו. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעקבות בקשתו של ראש הכולל, האברכים קיבלו על עצמם לא לדבר דברים בטלים בבית המדרש, ואמש, ליל שישי, נערכה עצרת גדולה לרפואתו של הגאון רבי אברהם משה בן יהודית. 

 

הרב אברהם פכטר אלעד מחלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד