כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
היערכות בת"תים

מה דעתו של הרב אלימלך פירר באשר לשאלת חיסון הילדים?

הרב אלימלך פירר, מי שדעתו הרפואית מתקבלת בכובד ראש אצל גדולי ישראל, השיב ביממה האחרונה לשאלות אנשי חינוך על חיסון ילדים בני 5 ומעלה • וגם: בעקבות הוראת הגר"ח עשרות ת"תים פנו למשרד הבריאות בבקשה לארגן ימי חיסון במוסדותיהם 

מה דעתו של הרב אלימלך פירר באשר לשאלת חיסון הילדים?
חיסון ילד. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

מטה ההסברה החרדי במשרד הבריאות מדווח ביממה האחרונה כי בעקבות שאלות רבות שהופנו ממערכת החינוך לכבוד הרב אלימלך פירר, על מתן חיסונים לילדים מעל לגילאי 5, השיב הרב פירר כי לדעתו נכון לחסן את הילדים.

דבריו אלו של הרב פירר הם כידוע בעלי משקל רב על החלטת ההורים המתלבטים במגזר החרדי ומחוצה לו בנוגע לשאלת החיסונים. תשובתו של הרב פירר הועברה ע"י עוזרו, מנחם גשייד. 

בתוך כך, משל"ט הת"תים והישיבות של משרד הבריאות דיווח אמש כי מאז הורה מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א למנהלי המוסדות לזמן את החיסונים לתוככי המוסדות, עשרות ת"תים פנו בבקשה לארגן ימי חיסון מרוכזים.

בדסק החרדי הדגישו, כי הם מנחים את הצוותים לבצע את עבודתם תוך הקפדה מירבית לבצע את החיסונים ביעילות על-מנת שלא לגרום ביטול תורה מעבר לנצרך.

לפי הנחיית משרד הבריאות, חיסוני הילדים ניתנים רק לאחר הסכמת ההורים ובמטה ההסברה החרדי הודיעו כי לצד טפסי ההסכמה עליהם חותמים ההורים, לבקשת המוסדות, הם יצוידו בחומרי הסברה אותם יוכלו להעביר להורי התלמידים ובהם מידע על חשיבות ההתחסנות של הילדים, שאלות ותשובות על יעילותם ובטיחותם של החיסונים.

במטה ההסברה החרדי של משרד הבריאות מציינים כי במהלך השבוע הבא יופעלו עמדות חיסון בערים ובריכוזים חרדיים ברחבי הארץ, ויימשך מבצע החיסונים במוסדות.

בד בבד, חוסנו עד כה למעלה מ-7 מיליון ילדים בארה"ב, לעת עתה לא נצפו תופעות לוואי חריגות. 

 

הגר"ח קנייבסקי אלימלך פירר קורונה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד