כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מאוחר מדי להגבלות?

מתפשט: עשרות נשאים חדשים לווריאנט האומיקרון בישראל

משרד הבריאות מעדכן היום על כ-183 מאומתים חדשים ל-'אומיקרון' • מעל ל-1,000 חשודים נוספים ממתינים לתוצאות הריצוף • עד כה, בחסדי שמים, לא דווח על מאושפזים במצב קשה או על חלילה מקרה מוות, כתוצאה מהידבקות בווריאנט 

מתפשט: עשרות נשאים חדשים לווריאנט האומיקרון בישראל
בדיקת קורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היום (שישי) מעדכנים במשרד הבריאות על זינוק נוסף במספר הנשאים לווריאנט אומיקרון ב-183 נדבקים חדשים. עד כה זוהו בישראל 527 מאומתים, מתוכם 351 שבו מחו"ל. 

בנוסף להם, קיים חשד גבוה לעוד 1,346 מקרים של חשיפה לווריאנט האומיקרון הממתינים לתוצאות הריצוף לבדיקות שביצעו. קיימת סבירות גבוהה שמרביתם יתגלו עם קבלת התוצאות כנשאים של הווריאנט.

בשלב זה, מי שנחשף (כולל מחוסנים/מחלימים) למאומת לווריאנט החדש או למי שהוגדר ב"חשד גבוה", צריכים לבצע בדיקת PCR ולהיכנס לבידוד למשך 14 יום עם אפשרות לקיצור בידוד ביום ה-7 לאחר תוצאת בדיקת PCR שלילית. 

בתוך כך, אישרו אמש חברי ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה (קבינט הקורונה) במשאל טלפוני את תקנות הפעילות החדשות במערכת החינוך, בהמשך להחלטות הקבינט מיום שלישי האחרון.

במסגרת ההחלטה נקבע כי ברשויות כתומות ואדומות לא יתקיימו לימודים פרונטאליים בכיתות ז'-י"ב בהן שיעור המחוסנים קטן מ-70%, אלא בשטח פתוח או בלמידה מקוונת.

בכיתות א׳-ו׳ ברשויות אדומות, תחול מדיניות צמצום מגעים (תוך מתן עדיפות ללמידה פרונטאלית), אלא אם 70% מהתלמידים בכיתה מחוסנים. כלומר, כיתה שבה אחוז המחוסנים נמוך מהאחוז שצוין - תעבורנה הכיתה למתכונת של: למידה בשטח פתוח; למידה בקבוצות קטנות; שילוב של למידה מרחוק ולמידה מקרוב. 

משרד הבריאות אומיקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד