י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ישכחו ממנו? • צפו

קריאות ברחוב הערבי לעבאס: "גוי של שבת"

‏יו"ר רע"מ וחבר הקואליציה חבר הכנסת מנסור עבאס, העניק אמש ראיון ויצא בהצהרה חריגה בנוף הערבי, כי ישראל היא מדינה יהודית  | התגובות במגזר לא איחרו לבוא, שם אף בחרו לכנותו כ'בן של היהודים' 

קריאות ברחוב הערבי לעבאס: "גוי של שבת"
מנסור עבאס צילום: פלאש 90

התגובות בעיתונות הערבית להתבטאותו של עבאס בזכות מדינת ישראל להיות מדינה יהודית, לא אחרו לבוא, ‏"קוראים לו גוי של שבת והבן של ישראל" כך מספר פעיל הרשת עלי עדי לערוץ 14.

‏יו"ר רע"מ וחבר הקואליציה חבר הכנסת מנסור עבאס, התבטא בהצהרה סופר דרמטית בראיון שהעניק אמש לרשת הערבית 'אל-ערב'. עבאס הצהיר כי ישראל היא מדינה יהודית ועל כן היהודים הם אלו שצריכים לקבוע את אופייה.

מנסור עבאס מפתיע: "מדינת ישראל נולדה ותישאר מדינה יהודית"

"ישראל נולדה כמדינה יהודית, בשביל היהודים", אמר עבאס. "הסוגיה של הזהות היהודית של המדינה זו מלחמה קיומית. הוא החליט איך הוא רוצה שהמדינה שהוא הקים תיראה. אני הקמתי אותה? הוא הקים את המדינה. הוא קבע את אופייה".

הראיון המדובר גרר תגובות סוערות בחברה הערבית. בראיון שהעניק הבוקר הפעיל החברתי עלי עדי לנוה דרומי בערוץ 14, הוא סיפר כי טורי דעה שנכתבו בתקשורת המגזרית לאחר הראיון כינו את עבאס "גוי של שבת", וגיחכו כי "לאחר שתשקע השמש היהודים כבר ישכחו ממנו. הם לא יצטרכו אותו יותר". בטור אחר כינו את עבאס "הבן של היהודים".

בראיון הוא אמר גם כי מפלגתו לא "התפצלה מהמשותפת" אלא הם רק "בחרו בדרך פוליטית שונה", וקרא למפלגה המשותפת להפסיק לעסוק בנתניהו. "המשותפת חייבת להפסיק את העיסוק בליכוד ולתת לממשלה רשת ביטחון כדי שלא נחזור לבחירות שיובילו להשבת נתניהו", אמר.

מנסור עבאס ערבים גוי של שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד