י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בחסדי שמים

לאחר שהורדמה והונשמה: ביה"ח מעדכן על מצבה של בת ה-8 שנדבקה בשפעת

בית החולים בו מאושפזת בת ה-8 וחצי שנדבקה בשבוע שעבר בשפעת, והורדמה והונשמה - מעדכן הערב, בחסדי שמים, על שיפור במצבה | "הילדה נגמלה מהנשמה ומצבה מוגדר בינוני" 

לאחר שהורדמה והונשמה: ביה"ח מעדכן על מצבה של בת ה-8 שנדבקה בשפעת
אילוסטרציה צילום: שערי צדק

בית החולים 'מאיר' מעדכן הערב (מוצאי שבת) על שיפור במצבה של הילדה בת ה-8.5 שהיתה מורדמת ומונשמת בעקבות מחלת השפעת. "במהלך היום נגמלה הילדה מהנשמה ומצבה כעת מוגדר בינוני ויציב והיא ממשיכה להיות מטופלת ביחידת טיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי", מסרו. 

כזכור, הילדה בת ה-8 המתגוררת באזור השרון הורדמה והונשמה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים לאחר הידבקות בשפעת מזן 'A'. הילדה הובהלה בשעות הבוקר של יום רביעי האחרון למיון ילדים במרכז רפואי מאיר לאחר אירוע של הכחלה וקשיי נשימה משמעותיים בביתה, זאת כיממה שנייה למחלת חום המלווה בכאב גרון והרגשה כללית רעה שהרגישה. 

הילדה התעוררה עם קושי נשימתי כבד ובני משפחתה החלו מיד בביצוע הנשמה ופעולות מצילות חיים, ובהמשך פונתה לבית החולים, שם הוכנסה לחדר החייאה והחלה לקבל טיפול תומך, ובהמשך הועברה לחדר ניתוח שם היא הונשמה בעקבות אבחנה של בצקת חמורה בדרכי הנשימה.

ד"ר דגנית אדם כהן, מנהלת יחידת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים מאיר סיפרה: "מדובר במקרה חמור של דלקת דרכי הנשימה על רקע מחלה ויראלית" והוסיפה: "השנה, בכל יחידות טיפול נמרץ ילדים בארץ אנו עדים למקרים קשים של סיבוכי שפעת מסוג זן A שלצערי עלולים להוביל למצבים מסכני חיים ואף למקרי תמותה", סיפרה. 

עוד אמרה הד"ר כהן כי רק בשבועיים האחרונים "טיפלנו ביחידת טיפול נמרץ ילדים במאיר בארבעה ילדים שהגיעו במצב קשה עקב המחלה אשר כולם אינם מחוסנים לשפעת. על אף החשש של כולנו ממגפת הקורונה, אין להקל ראש גם בהתמגנות כנגד מחלת השפעת שידועה בתחלואה קשה ושכיחותה גבוהה". 

שפעת בית החולים מאיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד