ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
ממקדים את הפעילות

מקור ישראלי: איראן מגבירה את משלוחי המל"טים לבנות בריתה

משמרות המהפכה של איראן מגבירים את אספקת המל"טים לנציגיו באזור ומחוצה לו | לדברי מקור ישראלי, "איראן החלה בייצור ובאספקה ​​המוני של רחפנים בעקבות כשלים ותסכול בהברחת טילים ונשק כבד לתומכיה במזרח התיכון"

מקור ישראלי: איראן מגבירה את משלוחי המל"טים לבנות בריתה
מל"ט HERON MK II צילום: התעשייה האווירית

איראן מתכננת להפוך תקיפות מל"טים למוקד הפעילות ההתקפית שלה ברחבי האזור בעתיד הקרוב. כך מפי מקור ישראלי לערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל'. 

המקור, שנשאר בעילום שם, אמר בראיון כי בחודשים האחרונים מגביר משמר המהפכה של איראן את אספקת המל"טים לנציגיו באזור ומחוצה לו. המקור ציין כי "כוחות הנתמכים על ידי איראן בעיראק, סוריה, תימן, כמו גם חיזבאללה בלבנון, קיבלו מל"טים" והוסיף כי "הם נמכרו גם לוונצואלה".

ארגוני טרור שנמצאים בחסות איראנית החלו להשתמש ברחפנים בתקיפות בעיראק ובסוריה בחודשים האחרונים.

בתחילת נובמבר, ביתו של ראש ממשלת עיראק היה יעד להתקפת מל"ט, על פי ההערכות המל"ט שוגר על ידי מיליציות פרו-איראניות שזועמות מההפסד בבחירות לפרלמנט בעיראק.

ארגון הטרור של המורדים החות'ים בתימן הנתמך על ידי איראן, דיווח בנובמבר כי הארגון שיגר 14 מל"טים לעבר כמה ערים בסעודיה, כולל בעיר ג'דה.

הגנרל קנת' מקנזי, מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב, הביע דאגה בראיון לסוכנות הידיעות AP, מהיכולות ההולכות וגדלות של הטילים והמל"טים של איראן.

לדבריו, איראן החלה בייצור ובאספקה ​​המוני של רחפנים בעקבות כשלים ותסכול בהברחת טילים ונשק כבד לתומכיה במזרח התיכון. בין שאר הסיבות לשינוי האסטרטגיה הזה הן המחיר הנמוך ועוצמת ההשמדה הגבוהה יותר של מל"טים, הוא הדגיש, והוסיף שמכיוון שמל"טים יכולים לפגוע במטרה שלהם כשהם משוגרים דרך מקומות שונים, קשה לזהות מהיכן הם יוצאים לדרך.

הוא אמר שכמעט כל סוגי המל"טים השונים של משמרות המהפכה הורכבו ממל"טים שהופלו מתוצרת ארה"ב באפגניסטן, איראן, עיראק ובמקומות אחרים, כמו גם מדגמים תוצרת ישראל. לדוגמה, מל"ט מסוג 'הרמס' ישראלי שאיראן הפילה ליד מתקן ההעשרה הגרעיני נתנז.

מזל"טים עימות איראן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד