י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אלפי טיסות בוטלו

העולם מתגונן מהאומיקרון: סגר בסין ובקטלוניה, קנסות באיטליה

זן האומיקרון הולך ומתפשט ותוצאותיו ניכרות היטב בכל רחבי העולם: בסין התגלו עשרות חולים, ואף הוטל סגר על 13 מיליון תושבים, באירופה חוששים מהתקהלויות המוניות ובארה"ב הנשיא מציע לדאוג אבל לא להיתפס לפאניקה | כל זאת, סמוך ליום אידם של הנוצרים והחגיגות שתוכננו

העולם מתגונן מהאומיקרון: סגר בסין ובקטלוניה, קנסות באיטליה
שגרת קורונה צילום: Photo

נתוני הקורונה ממשיכים לטפס במהירות ככל שתפוצתו של נגיף האומיקרון הולכת וגדלה, ובהתאם לכך נוקטות מדינות העולם בצעדים שונים שמטרתם לדכא את ההתפרצות ולהאט את קצב ההדבקה. הדאגה גדולה במיוחד בארצות אירופה, לנוכח העובדה שבימים הקרובים יחולו ימי אידם של הנוצרים, ובהתאם לכך צפויות להתקיים מסיבות המוניות כמו גם מפגשים משפחתיים רבים, מה שעלול להוות זרז משמעותי ליצירתו של גל הדבקה רחב.

בקטלוניה, מחוז בספרד הנהנה מאוטונומיה חלקית, הוטל עוצר לילי לימים הקרובים, עד לאחר סיומי החגאות. באיטליה הוחזרה חובת המסכה גם בחלל הפתוח, ומי שיצעד מעתה ברחובות איטליה ללא מסכה על פניו, צפוי להיקנס ולהיענש בחומרה.

בצרפת דיווחו אמש הרשויות כי מספר המאושפזים במחלקות לטיפול נמרץ ממשיך לעלות, והגיע כבר ל-3,282. גם שם מספר המתים מקורונה מאז תחילת המגפה מתקרב ל-100 אלף, ונכון להיום מתו בה 95,513 נשאים של הנגיף.

בסין, ערש הקורונה, הוטל אתמול סגר מוחלט על עיר בה מתגוררים 'רק' 13 מיליון בני אדם. מדובר בעיר שיאן שבמרכז סין, שבה התגלו אתמול 63 נדבקים חדשים בקורונה, מה שהביא את הרשויות להחלטה שמדובר בהתפרצות שעומדת לצאת משליטה ולכן יש לנקוט בתגובה מהירה ונחרצת שתעצור את ההתפרצות בעוד מועד.

יש לציין ש-63 המאומתים שהתגלו אתמול הם מתוך מאות אלפים נבדקים ואולי אף יותר, שכן לפני ימים אחדים החלה סין לבצע בדיקות קורונה לכל תושבי שיאן, בטווח של מספר ימים. כל תושב מחויב על פי חוק להיבדק, ואף אחד אינו יכול לחמוק מחובה שמטרתה לאפיין את מצב התחלואה בעיר, על מנת שאפשר יהיה לנקוט בצעדים המתאימים ולבלום את התחלואה בעוד מועד.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פרסם אתמול הודעה כתובה שנועדה להמריץ את האמריקאים ולעודד אותם להתחסן. "כולנו צריכים לדאוג מפני התפרצות זן האומיקרון", כתב ביידן, "אבל אין סיבה להיכנס לפאניקה". לדבריו: "מי שמחוסנים בחיסון שלישי מוגנים מפני הנגיף ברמה גבוהה, ולעומתם אלו שלא חוסנו בכלל, נמצאים בסיכוןגבוה מאוד לחלות ולמות. לכן חשוב שכולם ייגשו להתחסן בזמן".

לפי אתר מעקב הטיסות FlightAware, חברות תעופה ברחבי העולם ביטלו קרוב ל-6,000 טיסות שנקבעו לימים שישי, לשבת ולראשון, כשכמעט שליש מהטיסות הן בתוך ארה"ב, אליה או ממנה.

בארה"ב לבדה בוטלו במהלך יום שבת 921 טיסות – הן טיסות פנים והן טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. יותר מ-200 טיסות שאמורות היו להתקיים היום כבר בוטלו גם הן. הביטולים נובעים מכך שעובדי חברות תעופה מוצאים עצמם נדבקים בנגיף או נאלצים להיכנס לבידוד אחרי שבאו במגע עם נשאים, ולכן אינם יכולים להתייצב לעבודה.

קורונה ארה"ב ספרד סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד