י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
הבן יקיר לי אפרים

תיעוד כואב: האב בכה בהלווית בנו הבחור אפרים נחום ראם ז"ל

בכיות נוראיות במסע הלווית הבחור החשוב אפרים נחום ראם ז"ל, שנמצא בערב שבת קודש לאחר חיפושים של שבוע | מאות הגיעו לקראת חצות לילה במוצ"ש, ללוות אותו בדרכו האחרונה למנוחת עולמים | אביו הגאון רבי חיים זאב ביכה את מותו הטראגי בדברי הספד קורעי לב. צפו בתיעוד

תיעוד כואב: האב בכה בהלווית בנו הבחור אפרים נחום ראם ז"ל
הלווית הבחור אפרים נחום ראם ז"ל צילום: יעקב חנינה - הנקודה

קהל גדול ליווה אמש בכאב ויגון עמוק וקודר את הבחור החשוב אפרים נחום ראם ז"ל מחשובי בני העלייה בירושלים, שהשיב את נשמתו ליוצרה לתדהמת כל משפחתו ומכריו והוא בן כ"ב שנים בלבד.

במסע הלוויה אפוף צער ויגון קודר השתתפו המוני בני תורה ותלמידי חכמים כשהם אפופי יגון מהאסון הנורא אשר פקד את משפחתו הרוממה עם פטירתו בטרם עת.

אביו, הגאון רבי חיים זאב ראם ראש הכולל בשכונת 'קרית יובל' בירושלים, ומרבני שכונת 'כרם' בעיר ספד לו בבכי קורע לב במסע הלוויה שיצא במוצאי שבת משמגר להר המנוחות. 

אביו קרא עליו את הפסוק בירמיהו: "'הבן יקיר לי אפרים אם ילד שעשעים כי מדי דברי בו זכר אזכרנו עוד על כן המו מעי לו רחם א‍רחמנו נאם ה'', אפרים שלי, אני אוהב אותך אל תעזוב אותנו". 

אביו סיפר, "כשסיים את הש"ס רצינו לעשות לך סיום הש"ס וגדול, להזמין את כולם ולשמוח בשמחתך, אמרת לי שאתה לא רוצה כי לא הבנת מספיק את הכל, אז שאלתי אותך למה למדת את זה? אז אמרת לי כתוב שבעולם האמת כל דבר שלמדתי ולא הבנתי יסבירו לי את זה". 

נצפה בקבר הרשב"י: חיפושים אחר הצעיר החרדי

משפחתו של תלמיד הישיבה חוששת: "טרופי דאגה"

טרגדיה קשה: הבחור אפרים נחום ראם ז"ל נמצא ללא רוח חיים

"איזה שמירת עיניים היה לך, שמרת על הסבא הגדול (הגאון רבי יונה ראם זצ"ל) בכמה זמנים כשהיה בביתו וכן בבית החולים, ולאחר מכן אמרת שאתה לא רוצה להיכנס לבית החולים כי אתה יכול להיכשל במראות אסורות, איזה קדושה נוראה היה לך". 

אביו סיפר עוד: "כשיצאנו פעם אחת לנופש באיזה מקום ורצינו שתבוא אתנו, אמרת שאתה לא רוצה, כי אולי תיכשל, לא דיבר אליך העולם הזה, אתה לא היית שייך לזה".

כזכור, לפני כשבוע הודיע להוריו שיבלח"א, כי ברצונו לעבור ללמוד בישיבה בצפון הארץ אשר תתאים לו באופן מיוחד למען הגשמת שאיפותיו הגדולות. ביום ראשון שעבר צעד רגלית מצפת למירון על מנת לפנות את לבו במחשבה על המשך דרך עלייתו. במירון ערך תפילה מיוחדת מעומק הלב ובהשתפכות הנפש. משם ביקש להמשיך בהליכה רגלית, כשאינו מודע לגודל הסופה שהחלה באותן שעות. למרבה הכאב והצער הסופה החזקה שהתחוללה אז הכריעה אותו בדרכו, והוא התמוטט והשיב את נשמתו ליוצרה.

במשך מספר ימים נערכו חיפושים נרחבים אחריו מתוך תנאי מזג האוויר הקשים שהיו אז. בכל ריכוזי היהדות החרדית הרבו בתפילות למענו. שעה קלה טרם כניסת השבת נודע כי השיב את נשמתו ליוצרה בסמוך למושב 'אמירים'.

אפרים נחום ראם הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד