י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הפיגוע בכפר סבא

המחבל הורשע: וידא שהאישה יהודייה - הסתער עליה ודקר

מחמד רישה בן ה-21 מטול כרם, ניסה לרצוח ביום הזיכרון אשתקד יהודים ובכך להפוך ל'שהיד' | הבוקר, הרשיע בית המשפט המחוזי את המחבל בשורת סעיפים חמורים ביניהם ניסיון רצח בנסיבות מחמירות של מעשה טרור, וכן בעבירה של כניסה לישראל שלא כחוק

המחבל הורשע: וידא שהאישה יהודייה - הסתער עליה ודקר
זירת הדקירה בכפ"ס צילום: דוברות הצלה פתח תקווה

בית המשפט המחוזי - מרכז, הרשיע היום על פי הודאתו בכתב אישום מתוקן את המחבל מחמד רישה בן ה-21 מטול כרם בניסיון רצח בנסיבות של מעשה טרור, זאת בעקבות פיגוע הדקירה שביצע ביום הזיכרון בשנה שעברה בקניון G בכפר סבא.

לבית המשפט הוצג הסדר טיעון עם הנאשם, במסגרתו הודה והורשע בכתב אישום מתוקן, בניסיון רצח בנסיבות מחמירות של מעשה טרור, וכן בעבירה של כניסה לישראל שלא כחוק.

על פי כתב האישום המתוקן, שהוגש על ידי עו"ד נתנאל בוג'ו מפרקליטות מחוז מרכז, הנאשם הינו תושב טול כרם אשר במועד הרלוונטי לא החזיק בהיתר כניסה כדין לישראל. הנאשם החליט כי ברצונו להיות "שהיד" באמצעות ביצוע פיגוע דקירה בליבה של מדינת ישראל.

לשם כך הצטייד הנאשם בסכין, יצא את ביתו שבטול כרם ונכנס לשטח מדינת ישראל. ביום ה- 28.4.20, מועד בו חל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, הגיע לתחנת אוטובוס הסמוכה לקניון G בכפר סבא. הנאשם ניהל שיחה קצרה עם אישה אשר עמדה אותה העת בתחנה ולאחר שווידא כי היא ישראלית ויהודייה הסתער עליה ודקר אותה פעמים רבות. הנאשם המשיך ודקר את האישה גם לאחר שנשברה ידית האחיזה של הסכין וכשהוא אוחז בחוזקה אך ורק בלהב הסכין שנותר בידו.

בשארית כוחותיה, נמלטה הנפגעת מהנאשם, תוך שהוא רודף אחריה. הנאשם לא חדל ממעשיו, אלא לאחר שאזרח שהזדמן למקום שלף את נשקו וירה לעברו.

פיגוע דקירה כפר סבא הרשעה יום הזיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד