י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"היה באפשרותו למנוע את התוצאה"

8 שנים אחרי אסון ההדברה: משפחת גרוס תפוצה במיליוני שקלים

‏שמונה שנים אחרי אסון ההדברה בו איבדו את חייהן שתי הבנות של משפחת גרוס, בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי האחראים למחדל שהוביל לאסון, המדביר וכן המרפאה אליה הגיעו ההורים עם הילדות שחשו ברע, יפצו את המשפחה בסכום כולל של 3.5 מיליון ש"ח. הפרטים

8 שנים אחרי אסון ההדברה: משפחת גרוס תפוצה במיליוני שקלים
שמעון גרוס צילום: Hadas Parush/Flash 90

8 שנים אחרי אסון ההדברה: ההורים שאיבדו את יעל ואביגיל גרוס ע"ה, באסון ההדברה בירושלים לפני כשמונה שנים, יקבלו פיצוי כספי של 3.5 מיליון ש"ח ממי שנמצאו אשמים במחדל, המדביר שעשה שימוש בחומר קטלני בתוך בית משפחת גרוס, ורשת מרפאות טר"ם שאליה הגיעה המשפחה כשהבנות חשו ברע לאחר ההדברה בביתם, אך הרופא במקום קבע שמדובר ככל הנראה בווירוס ובכך חרץ את גורלן.

ההחלטה התקבלה בסוף השבוע האחרון בבית המשפט המחוזי בירושלים. בפסק הדין של בית המשפט, שפורסם ב'חדשות 12', נכתב: "הנתבע עשה שימוש בחומר קטלני האסור לשימוש בדירת מגורים, תוך מודעות לאיסור. הוא יצר את הסיכון ואפשר את התממשותו. ובאשר לטר"ם - אחריותה מתבטאת בכך שהרופא מטעמה לא התייחס באופן מספק לדברי המשפחה ולפיהם נעשתה הדברה בביתם ולא בחן את משמעויותיה של אפשרות זו. אכן היה באפשרותו למנוע את התוצאה".

האסון הנורא התרחש בשבת תשע"ד, בשכונת גבעת מרדכי בירושלים: בשעות הבוקר של כ"א שבט התבשר עם ישראל על שישה בני משפחה שחשים ברע בדירה ברחוב שח"ל בירושלים.

שתי ילדות, יעל ואביגיל גרוס ז"ל, בנות שנה וחצי וארבע, פונו לבית החולים תוך כדי פעולות החייאה, אך למרבה הצער - בבית החולים נקבע מותן. שני בנים, מיכאל ויצחק - כבני 8 ו-6 אושפזו במצב קשה, כמו גם ההורים כבני 30 שנפגעו באורח קל עד בינוני.

כשנה וחצי לאחר האסון של משפחת גרוס, הגישו ההורים תביעה בסך 11 מיליון שקלים נגד המדביר יוסי ברקן ומרפאת טר"ם.

בנוסף לפיצוי, הורשע המדביר ברקן בינואר 2017 בשתי עבירות של הריגה וארבע עבירות של חבלה חמורה במסגרת הסדר טיעון, ונגזרו עליו 3 שנות מאסר. ההסדר נחתם לאחר בחינת מכלול נסיבות העניין, כולל חוות דעת פסיכיאטריות שניתנו - האחת לבקשת ההגנה והשנייה לבקשת התביעה - המעידות על מצבו הרפואי הבעייתי של ברקן בעת ביצוע העבירה. ההסדר נחתם לאחר שהוצג בפני בני משפחת גרוס, נפגעי העבירה, אשר הביעו הסכמתם למתווה שגובש ולעונש שהוסכם בין הצדדים.

אסון משפחת גרוס יוסי ברקן הדברה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד