י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שדרגו את הבית או הדירה – סגירת מרפסת לחורף

סגירת מרפסת לחורף מהווה שדרוג משמעותי אותו ניתן לבצע בקלות ובמהירות יחסית, הן בבתים פרטיים וצמודי קרקע והן בדירות בבנייני מגורים

שדרגו את הבית או הדירה – סגירת מרפסת לחורף
משדרגים את הדירה צילום: סקיירופ

קיימות דרכים רבות, שונות ויצירתיות לערוך שינויים ולשפר/לשדרג את הבית בו אנו מתגוררים, במיוחד בכל הנוגע להרחבת השטח העומד לרשותנו. לא מעט מאיתנו מתגוררים בדירות ובתים קטנים יותר ממה שהיינו רוצים, במיוחד באזורים עירוניים צפופים יחסית בהן לכל מטר רבוע מחיר גבוה ותובעני בעלות הנכס או בשכירות החודשית. סגירת מרפסת לחורף מהווה שדרוג משמעותי אותו ניתן לבצע בקלות ובמהירות יחסית, הן בבתים פרטיים וצמודי קרקע והן בדירות בבנייני מגורים.

סגירת מרפסת לחורף כחלק מעולם פתרונות ההצללה – מהי סגירת חורף?

קיימות אפשרויות מקצועיות רבות ואטרקטיביות ביותר לסגירת מרפסת לחורף, עבור כל סוג של מרפסת כאמור. לא מדובר כאן על "קומבינות" מסוג זה או אחר או על אלתורים שלא יחזיקו מעמד ברוח החזקה הראשונה שתבוא. על מנת להבין עד כמה תחום זה מפותח בארץ ועד כמה מדובר בתחום מקצועי לכל דבר ועניין, כדאי להכיר את עולם פתרונות ההצללה, אליו משתייכות גם סגירות החורף.

ענף פתרונות ההצללה כולל סוגים רבים ושונים של פרגולות, למשל, המשמשות בעיקר להצללה בקיץ (ולכל אורך השנה בישראל...), לחלקן נגיע מיד. אך בתוכו ניתן למצוא גם את הקטגוריה של סגירות חורף. גם כאן, קיימים סוגים שונים של סגירות, חלקן עשויות להיות רלבנטיות יותר עבור המרפסת שלכם וחלקן פחות, כתלות בסוג המרפסת, מיקומה, חלקים בנויים המרכיבים אותה וכיוצ"ב.

בגדול, סגירת חורף היא פתרון המאפשר לקחת חלל מסוים דוגמת זה של המרפסת או חלל פתוח בגינה, לסגור ולתחום אותו באמצעות קונסטרוקציה מסוג זה או אחר (במידה ולא קיימת קונסטרוקציה קודמת, כמו במקרה של מרפסת חצי בנויה, לרוב בונים קונסטרוקציה מאלומיניום). על גבי הקונסטרוקציה מלבישים לרוב זגוגיות וחלונות, ובמקרים אחרים סוגרים את הקירות של סגירת החורף באמצעות חומרים אחרים, דוגמת סוכך נגלל. בכל מקרה, התוצאה המתקבלת היא סגירה של החלל והשמשתו לחורף, מה שמציע שדרוג משמעותי ביותר עבור כל בית או דירה באשר הם.

פרגולה חשמלית, פרגולה סגורה ועוד – אפשרויות רבות הרלבנטיות גם לסגירת חורף

כפי שצוין לעיל, עולם פתרונות ההצללה כולל סוגים רבים ושונים של פרגולות, כאשר פרגולות אלומיניום הן כיום שם המשחק בתחום זה והן גם הרלבנטיות ביותר עבור סגירות חורף.

מדוע? מכיוון שבמקרים רבים הפרגולה משמשת בתור הגג והקונסטרוקציה של סגירת החורף, ויכולה לקבוע עד כמה היא תהיה סגורה ואטומה. פרגולה סגורה, המצוידת בשכבת סנטף בחלקה העליון למניעת חדירה של מים, יכולה לאפשר ליצור סגירת חורף אטומה ועמידה לחורף, כזו שתהפוך את החלל החדש שנוצר לחדר שימושי בדיוק כמו חדרים אחרים בתוך הבית. אידיאלי לצורך סגירת חורף למרפסת.

אפשרות נוספת שכדאי להכיר היא של פרגולה חשמלית – פרגולת אלומיניום אשר ניתן לפתוח ולסגור את שלביה העליונים באמצעות מנוע חשמלי קטן, וכך לשלוט בצורה נוחה וקלה על מידת הפתיחה וכמות האור הנכנסת מבעד לשלבי הפרגולה בכל שעה של היום. גם זו אפשרות שכדאי לבחון עבור המרפסת או שטח פתוח בגינת הבית.

 

 

 

מרפסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד