י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הגבלות על מסרבי חיסון

הח"כ השווה למחנות ריכוז והורחק בזעם. צפו

חבר הכנסת גדי יברקן ערך בוועדת חוקה של הכנסת השוואה בין הנחיות הקורונה למחנות הריכוז ועורר בכך את זעמו של היו"ר קריב, שנזף בח"כ והוציא אותו מהדיון. צפו

הח"כ השווה למחנות ריכוז והורחק בזעם. צפו
גדי יברקן צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

במהלך דיון בוועדת החוקה שעוסק במדיניות הממשלה כנגד מסרבי המחוסנים והחלטת הממשלה אמש להגביל את הכניסה לקניונים רק לבעלי התו הירוק, חבר הכנסת גדי יברקן השווה את המדינות להתנהלות הנאצים.

העימות החל כאשר היו"ר, ח"כ גלעד קריב, ביקש מח"כ יברקן לסיים את דבריו לאחר שהאחרון הפריע שוב ושוב לדברי פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא. "דבר אחר הוא להביע עמדה, ודבר שני הוא לשבש דיון של ועדה. קראתי לך קריאה ראשונה ואני ממשיך הלאה", אמר קריב ליברקן.

ח"כ יברקן התעקש: "אתה לא יכול לסיים לי את זכות הדיבור. אני אפסיק כשאני ארצה, אתה לא תגיד לי לשתוק. אתם עושים כמו אוסטריה... רק חסר מחנות ריכוז...". ההשוואה שמקוממת למחנות הריכוז לא הותירו את יו"ר הוועדה קריב אדיש, והוא מיהר להוציא את הח"כ הסורר מהוועדה.

"אמרת את המילים מחנות ריכוז, תצא מהחדר", אמר קריב והמשיך, "סיימת את ההשתתפות שלך בדיון. השימוש שלך בצמד המילים הזה הוא דבר בזוי ונאלח. תצא מחדר הוועדה מיד. מילים בזויות, רגע של שפל. בחדר הזה לא ישתמשו במילים האלה בהקשר לפעילות ממשלת ישראל. יש גבולות גם לחברי כנסת. בושה להשתמש בצמד המילים הזה בהקשר של מדיניות של ממשלה שעסוקה בלהגן על הציבור".

קריב הוסיף, "אפשר לחלוק על מדיניות הממשלה, אפשר להתווכח, אפשר לא להסכים ואפשר להפיל פה בהצבעה דברים. לדבר בשפה הזו, על משרתי ציבור, שעסוקים יום ולילה להגן על בריאות הציבור, גם אם דעתך שונה מדעתם... בושה וכלימה".

גדי יברקן גלעד קריב מחנות ריכוז קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד