כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הטליבאן מקשיח חוקים

אפגניסטן: אסור לאישה לנסוע לבד יותר מ-70 ק"מ

הטליבאן אוסר על נשים אפגניות לנסוע לבדן יותר מ-70 קילומטרים, אלא בליווי גבר קרוב משפחה, הוא גם אסר על נהגים להשמיע מוזיקה ברכבם

אפגניסטן: אסור לאישה לנסוע לבד יותר מ-70 ק"מ
לוחמי טאליבן: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

המשרד ל'קידום מידות טובות' ו'מניעת חטאים' באפגניסטן, הכריז היום (ראשון) על איסור לנשים לנסוע לבד יותר ממרחק של 70 קילומטרים, ומעבר למרחק הזה יותר להן לנסוע רק בליווי בן משפחה קרוב. עוד הבהירו כי נסיעה תאושר רק לעוטות חיג'אב איסלאמי.

"אין להציע לנשים שנוסעות יותר מ-70 קילומטרים טרמפ, אם הן אינן מלוות על ידי בן משפחה קרוב", כך אמר דובר המשרד, סאדק אקיף מוחאג'יר, וציין כי צריך להיות מדובר בקרוב משפחה גבר.

ההנחיה, שהופצה ברשתות החברתיות, מגיעה שבועות לאחר שהמשרד ביקש מערוצי הטלוויזיה של אפגניסטן להפסיק להציג דרמות והצגות המנוגדות לחוקי האיסלאם. ההנחיה החדשה של המשרד המונעת מנשים לנסוע לבד למרחקים משמעותיים גם הורתה, שאנשים צריכים להפסיק לנגן מוזיקה ברכבם.

מאז כניסתם לשלטון באוגוסט האחרון, הטליבאן הטילו הגבלות שונות על נשים ונערות, למרות שהבטיחו שלטון מערבי יותר בהשוואה לתקופת השלטון הראשונה שלהם בשנות ה-90. פעילי זכויות אדם מקווים שהמאבק של הטליבאן לזכות בהכרה בינלאומית, ולקבלת סיוע בינלאומי, יוביל לכך שהם יעשו ויתורים לנשים.

טליבאן אפגניסטן איסלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד