כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לאחר החתימה על ההסדר

הוגש כתב אישום נגד יו"ר ש"ס דרעי; שובץ שופט מחמיר

לאחר שיו"ר ש"ס דרעי הסכים להסדר הטיעון שהוצע לו, הגישה היום הפרקליטות כתב אישום נגדו לבית המשפט השלום, כדי שזה יפסוק האם לקבל את הסדר הטיעון שנחתם | בית המשפט שיבץ שופט מחמיר שיכריע

הוגש כתב אישום נגד יו"ר ש"ס דרעי; שובץ שופט מחמיר
אריה דרעי צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90

לאחר שנחתם הסדר הטיעון בין הפרקליטות לבין חה"כ אריה דרעי, לפיו הודה יו"ר ש"ס בשתי עבירות מס המיוחסות שלו, ישלם קנס כספי ויפרוש מהכנסת, הגישה היום הפרקליטות (ראשון) את כתב האישום לבית המשפט השלום, שיכריע האם לקבל את הסדר הטיעון. עוד קודם להכרעה בעניינו, דרעי יפרוש מהכנסת כדי שהדיון בעניינו לא יהיה בזמן שהוא ח"כ ואז לא תעלה שאלת הקלון.

בית המשפט השלום בירושלים מיהר לשבץ שופט שיכריע בעניינו של דרעי, ולכך נבחר סגן נשיא בית המשפט השלום השופט ירון מינטקביץ, שמוכר כאחד מהשופטים המחמירים בארץ, הוא זה שיחליט האם לאשר את הסדר הטיעון ולהביא סוף לפרשיה.

האישומים כנגד ח"כ אריה דרעי

על פי כתב האישום, בשנת 2010 בעוד דרעי מחוץ למערכת הפוליטית, רכש יחד עם רעייתו חלק ממגרש בשכונת גבעת שאול בירושלים תמורת מיליון דולר, שם תוכננו להיבנות שלושה בנייני מגורים. כשנה לאחר מכן תוכננה בנייה של חמש דירות עבור משפחת דרעי במתחם.

בנובמבר 2012 נחתם הסכם בין קבוצת הרוכשים לבין חברת הבניה, במסגרתו התחייבה חברת הבניה לבנות שלושת בנייני המגורים ובהם הבניין הרלוונטי של משפחת דרעי. עם כניסתו לכנסת בשנת 2013 וללא קשר לכך, דרעי מכר את העסקה לאחיו שלמה דרעי, לצד חלקו בקבוצת הרוכשים תמורת סכום של 1.6 מיליון דולר ששיקף את כלל העלויות שהוציא בגין.

דרעי בדרכו לחקירה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על חוזה המכירה חתם שלמה דרעי משני צדדיו. האחד כמיופה כוח של אחיו אריה דרעי והשני כקונה. לפי כתב האישום ״חוזה המכירה לא שיקף את פרטי העסקה, בין השאר משום שתמורת העסקה שצוינה הייתה 4.25 מיליון ש"ח. לאחר חתימת חוזה המכירה״.

לאחר מכן הוגש דו״ח העסקה לרשות המיסים ללא ידעתי של אריה דרעי ורעייתו. אלא שבדו"ח לא התשתקפו כל פרטי העסקה, בין השאר משום שנמסר כי שווי המכירה הוא 4.25 מיליון, כאשר לפי רשות מיסים שווי העסקה עמד בכלל על לא פחות מ- 5.78 מיליון ש"ח. כך מואשם דרעי כי ״אפשר, ללא הצדק סביר, הגשת המש"ח במתכונת החסרה בה הוגש, על אף שפרטי העסקה החסרים, היו רלוונטיים ומהותיים להפעלת שיקול דעת רשויות מיסוי מקרקעין״.

בכתב האישום מואשם דרעי והודה במסגרת הסדר הטיעון כי ״בהתנהלותו המתוארת סייע הנאשם לאחר, ללא הצדק סביר, לערוך הצהרה למיסוי מקרקעין שלא צוינה בה תמורת העסקה המלאה״ שבשל הדיווח לרשויות מיסוי מקרקעין, מס הרכישה הופחת שלא כדין״. בכך הוא מואשם בסיוע לעריכת הצהרה שאינה נכונה.

האישום השני כנגד דרעי הוא סביב קרן פיננסית להשקעות בארצות הברית. לפי האישום, דרעי
גייס את חברת South Ferry להשקעה באמצעות הקרן הפיננסית בשם גרין אושן, והחל מ-14 בנובמבר 2011, גרין אושן שילמה לחברת שבבעלותו של דרעי, עמלת מגייס אשר שולמה מעת לעת. לקראת כניסתו לכנסת סיכם דרעי כי העמלות שאמור לקבל יעבור לידי אחיו שלמה דרעי.

וכך, שלמה דרעי קיבל מחברת הקרן החל מחודש אפריל 2013 ועד מאי 2015 את הסכומים הבאים - שלושה תשלומים, בסך כולל של 101,074 ש"ח. - שלושה תשלומים, בסך כולל של 497,246 ש"ח. ועוד שני תשלומים, בסך כולל של 36,622 ש"ח.

על פי האישום, דרעי לא כלל את ההכנסה בסך 101,074 ש"ח ללא הצדק סביר. כמו כן דרעי לא ניהל פנקסי חשבונות ולא הגיש את דוחות של חברה בבעלתו לרשויות המס לשנים 2015-2014, ובכך נמנע מלדווח בפני פקיד השומה על הכנסה של למעלה בחצי מיליון שקל, בסך 533,868 ש"ח

בפרשיה זו נאשם דרעי בכמה עבירות. האחת - דוח וידיעות לא נכונים ללא הצדק סביר – עבירה אחת לפי סעיף 217 לפקודת מס הכנסה, ועבירה נוספת בגין אי הגשת דו"ח – שתי עבירות לפי סעיף 216(4) לפקודת מס הכנסה בנוסף מואשם דרעי באי ניהול פנקסי חשבונות – שתי עבירות לפי לפקודת מס הכנסה.

כתב אישום בית משפט השלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד