ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"ניסתה לחבל"

שיחות הגרעין בווינה: באיראן מפנים אצבע מאשימה כלפי צרפת

באיראן מפנים אצבע מאשימה כלפי צרפת אותה הם מאשימים בהכשלת השיחות בינם לבין המעצמות, וכן בפעילות נגד איראן. הזעם באיראן נובע מעמדותיה המחמירות של צרפת בכל הנוגע לדרישות מאיראן בשיחות בווינה

שיחות הגרעין בווינה: באיראן מפנים אצבע מאשימה כלפי צרפת
נפתלי בנט והנשיא מקרון בוועידת האקלים צילום: חיים צח/ לע"מ

כלי תקשורת המזוהים עם המשטר באיראן מאשימים את שלוש המדינות האירופיות בכישלון שיחות הגרעין בווינה, ובמיוחד את צרפת, אותה מאשימים בטהרן, בפעילות נגד ההסכם בגלל הדרישות שצרפת מציבה לאיראנים בשיחות בווינה.

סוכנות הידיעות פארס, המקושרת למשמרות המהפכה, מסרה, כי "הצעדים ההרסניים של אירופה נגד הסכם בין איראן למעצמות העולם דומים למעשי ארצות הברית שעשתה הכול כדי לשבש את השיחות".

עיתון "פרחיכטגן" המזוהה עם אוניברסיטת אזאד האסלאמית, הנשלטת על ידי אנשי משמרות המהפכה באיראן, האשים בדיווח מ-24 בדצמבר כי שלוש מדינות באירופה, צרפת, גרמניה ובריטניה, "מקדמות מדיניות הרסנית מאז תחילת הדרך של הסבב החדש של שיחות וינה".

העיתון אמר כי מטרת המדינות הייתה לקבל יותר ויותר ויתורים מאיראן בכל הנוגע לנושאי גרעין ועניינים הקשורים לסנקציות. העיתון האשים עוד כי הדיפלומטים של המדינות הללו ניסו לשכנע את התקשורת כי המשא ומתן מצד איראן, מגיע עם חסר רצון רציני להגיע להסכם.

לטענת העיתון מדינות באירופה "התעצבנו מעמדותיה של צרפת, ואיימו להתחיל בשיחות עם איראן בנפרד", אך ערוץ הטלוויזיה Iran international מדווח, כי לא היו דיווחים כאלה, מאחר ובריטניה וגם גרמניה הזהירו את איראן לגבי השיחות, בעוד מדינות אירופיות אחרות לא היו מעורבות בעניין.

הפרשן והיד קארימי פרו המשטר האיראני, אמר כי "הגישה של צרפת הרסנית אפילו יותר משל ארה"ב". לדבריו, "ברגע שארצות הברית ריככה את עמדותיה, צרפת ניסתה לחבל בשיחות". הוא גם הוסיף כי בריטניה שאינה עוד חלק מהאיחוד האירופי, מנצלת את המצב כדי לסחוט את שתי המדינות האירופיות האחרות. הוא לא הראה שום ראיה או הסביר כיצד בריטניה "סוחטת" את צרפת וגרמניה.

קארימי טען כי ארה"ב כבר לא מייחסת חשיבות לעמדת ישראל בנושא הגרעין האיראני, וצרפת החליפה את ישראל כמדינה שעושה כל שביכולתה כדי להפוך את השיחות לחסרות תוחלת.

בדיווח אחר, סוכנות הידיעות 'פארס' ציטטה את המומחה ליחסים בינלאומיים האיראני, מוסטפא חושחשם, שאמר שצרפת ממלאת תפקיד כפול בשיחות ומנסה לקבל ויתורים הן מאיראן והן ממדינות אחרות באירופה. חושחשם אמר כי צרפת החליפה את ישראל בכך ששיחקה בתפקיד השוטר הרע בשיחות הגרעין עם איראן.

הוא אמר כי כעת עומדות בפני הצד המערבי שתי ברירות: לעזוב את השיחות ולהפנות עורף לדיפלומטיה, וכך ייראו שהן לא מעוניינות במשא ומתן, או לחזור למשא ומתן תוך קבלת תנאיה של איראן. חושחשם גם הביע הערכה לתמיכתן המלאה של רוסיה וסין באיראן הן בשיחות והן בזירה הציבורית.

הגרעין האיראני צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד