ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"התבטאויות החותרות תחת שלטון החוק"

חשיפה! לחץ רפורמי על הממשלה: להדיח את הראשל"צ מתפקידו

לקראת דיון מחר בוועדת החוקה, ביוזמת ח"כ מקלב, בעקבות החלטתו של נציב תלונות הציבור, לשקול את המשך כהונתו של הראשל"צ הגר"י יוסף, ל'בחדרי חרדים' נודע כי נציגי הרפורמים מפעילים לחץ על יו"ר הוועדה שמכהן כח"כ מטעמם, לדחוף להדחת הרב הראשי הספרדי

חשיפה! לחץ רפורמי על הממשלה: להדיח את הראשל"צ מתפקידו
הרב יצחק יוסף צילום: דוד כהן, פלאש 90

לקראת הדיון בוועדת החוקה מחר (שני) שתעסוק בהחלטתו של נציב תלונות הציבור, השופט אורי שוהם, לשקול את המשך כהונתו של הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, ולקראת המועד בו המדינה צריכה להשיב מענה לבג"צ בתגובה לעתירה מדוע לא יודח הרב יוסף מתפקידו, הרפורמים מגבירים לחץ.

במסמך שהגישו הרפורמים לוועדת החוקה, לקראת הדיון מחר, שאותו יזם חבר הכנסת אורי מקלב, לצד חברי הכנסת משה ארבל ואבי מעוז, הם קוראים ליו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב, שמכהן כנציג מטעמם בכנסת, להדיח את הרב יוסף מתפקידו.

הדיון יתרחש בעקבות החלטה שפרסם בחודש שעבר, הנציב אורי שוהם, שקרא לשר לשירותי דת מתן כהנא, לנזוף ברב יוסף ולבדוק האם הוא ראוי להמשיך בתפקידו, בעקבות כך שהתבטא בנושאים פוליטיים בניגוד לחוק.

עוד בנושא:

פרסום ראשון: מקלב דורש לכפות על השופט שנזף בראש"ל להופיע לדיון

הממשלה: לזמן את הנציב לדיון על החלטתו נגד הראשל"צ

מכתב הדיינים לנציב: אפליה בין הנשיאה לראשון לציון

שופט העליון בדימוס נגד הראש"ל: לבדוק אם ראוי להמשיך בתפקידו

גיבוי לראש"ל; השר כהנא: אחרוק שיניים ככל שהחוק יאפשר

ל'בחדרי חרדים' נודע כי נציגי ארגוני הרפורמים שיגרו היום (ראשון) מכתב אל חברי ועדת החוקה, בו הם קראו ליישם את עתירתם לבית המשפט, לפיה יש להעמיד לדין משמעתי את הראשון לציון הגר"י יוסף ואף לשקול את הדחתו. במכתבם הקנטרני טענו עוד ארגוני הרפורמים כי התבטאויות הראשל"צ הינן "חמורות, בלתי ראויות ובלתי הולמות, בכללן התבטאויות גזעניות, פוגעניות, מבזות ובעלות גוון פוליטי, ואף התבטאויות החותרות תחת שלטון החוק", כתבו.

"לאור הימנעותם הנמשכת של השרים לשרותי דת, בכללם השר הנוכחי, מיישום המלצות הנציב בעניינו של הרב יוסף הגישה התנועה הרפורמית יחד עם ארגון מורשתנו בחודש יולי 2021 עתירה לבג"ץ בה התבקש בית המשפט להורות לשר לשירותי דת להעמיד את הרב יוסף לדין משמעתי ולכנס את הוועדה לבחירת דיינים על מנת לשקול את המשך כהונתו של הרב יוסף כדיין" - כתבו הרפורמים במכתב שנשלח לחברי הכנסת ותוכנו הגיע לראשונה לידי 'בחדרי חרדים'.

כזכור, 'בחדרי חרדים' פרסם לראשונה כי ח"כ אורי מקלב נאבק בשבוע האחרון לזמן את נציב קבילות השופטים, השופט שוהם לדיון מחר בעניינו, "נזיפתו של נציב קבילות השופטים שהם מגיעה לאחר פניה של הרפורמים אליו, אמר ח"כ אורי מקלב במליאת הכנסת בסוף השבוע הקודם" והוסיף כי "הראשון לציון משמש כדיין והאחראי על מערכת הכשרות, מועצת הרבנות הראשית דחתה את הרפורמה ואף הרב הביע את דאגתו מרפורמות אלו אך הנציב החליט לנזוף ברב".

"לצערנו נציב קבילות השופטים נוקט בגישה מפלה ומבקש לנזוף רק כאשר זה מפריע לו, רק לפני תקופה במקרה אחר בו התקבלה תלונה כנגד השופטת חיות טען נציב קבילות השופטים כי אמירתה של השופטת הייתה 'במסגרת תפקידה'. הנציב מסרב להופיע בכנסת וזה צריך להדאיג את כולם, מה יש לו להסתיר? ממה הוא חושש? הכנסת היא הגורם המפקח והמבקר". מקלב דרש כי הכנסת תצא בקריאה לחייב את בעלי התפקידים להגיע ללא שום הקלות והנחות לדיונים בכנסת.

ח"כ קריב איים בתגובה כי ישקול לזמן לכנסת לצד השופט שוהם גם את הראשון לציון הגר"י יוסף. "אתם לא באים להגן על כבודה של הכנסת אלא על מעשיו של הרב הראשי", טען קריב בקנטרנות. באופן מפתיע, שרת הפנים איילת שקד שייצגה את עמדת הממשלה בדיון אמרה כי אין מניעה לזמן את השופט לשעבר אורי שוהם, נציב קבילות השופטים לדיון בעינינו "הוא חלק מהרשות המבצעת ואין מניעה לזמנו לכנסת".

בסיום הדיון מליאת הכנסת הורתה לוועדת הכנסת לקיים דיון ולקבוע נהלים לפקידים שאינם מגיעים לדיוני הכנסת.

חבר הכנסת אבי מעוז מ'הציונות הדתית' הגיב לפרסום ב'בחדרי חרדים' ותקף: "אין גבול לחוצפה ולעזות המצח. אותם רפורמים, שמחקו את ירושלים וציון מהסידורים שלהם, אותם רפורמים שאין להם שום קשר לתורת ישראל, מבקשים לקדם את הדחתו של הראשון לציון הרב יצחק יוסף".

מהנציגים הרפורמים אין לי ציפיות. אך צריך להגיד בקול ברור: "האחריות היא על מי שנתן את הכוח הפוליטי לרפורמים. האחריות היא על מתן כהנא, ועל עידית סילמן. על ניר אורבך ועל יום טוב כלפון. אתם אלה שלקחתם את המיעוט הקיצוני הזה, ונתתם לו את הכוח הפוליטי לעשות ככל העולה על רוחו, ולהפוך את מדינת ישראל ל'מדינת כל אזרחיה'".

הרב יצחק יוסף הרפורמים גלעד קריב אורי שוהם ועדת החוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד