כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
החברים מהישיבה סגרו מעגל

מרגש: תרם כליה לחברו ושימש סנדק בברית לבנו

‏לפני כשנה וחצי, תרם איצ'ה אלטמן, כליה לחברו הטוב מהישיבה יאיר שפירא, היום זכה האחרון להכניס את בנו בבריתו של אברהם אבינו, בסנדקאות כובד לא אחר מאשר חברו איצ'ה אלטמן תורם הכליה ושוב נסגר מעגל • הסיפור המלא והמרגש ב'בחדרי חרדים' 

מרגש: תרם כליה לחברו ושימש סנדק בברית לבנו
בסנדקאות בברית צילום: מיכי ברודמן

זה היה נראה כמו עוד שמחת ברית שגרתית ותינוק בן שמונה ימים שנכנס בבריתו של אברהם אבינו, אך לא מעט מהנוכחים שהשתתפו היום (ראשון) בברית שנחגגה בפתח תקווה הזילו דמעה והיו עדים לסגירת מעגל מרגשת, בה היו שותפים אבי הבן והסנדק.

הסיפור מתחיל בשנות בחרותם של השניים. יאיר שפירא ואיצ'ה אלטמן למדו יחדיו בישיבת 'נחלת יאיר' של הרב לופוליאנסקי ביישוב מיצד ואף למדו בחברותא משך תקופה ארוכה לפני למעלה מעשור. בהגיעם לפרקם, נישאו שניהם וכל אחד הלך לדרכו, כאשר שניהם קבעו את ביתם בעיר פתח תקווה.

תקופה קצרה לאחר נישואיו, יאיר החל לסבול מאי ספיקת כליות ובעקבות כך החל לעבור טיפולי דיאליזה מתישים, שנמשכו שנתיים ימים. איצ'ה, חברו הטוב ושכנו לאותה העיר, גמל בליבו והחליט כבר בשלב מוקדם, כי הוא יעשה הכל על מנת לסייע לחברו בסבלו גם במחיר של תרומת כליה.

החבר לא התמהמה, כיוון מטרה והחל לעבור את שלבי הבדיקות המקיפות, על מנת לוודאות שהוא תורם מתאים – ואכן, בסייעתא דשמיא נמצאה התאמה. נקבע תאריך יעד להשתלה ושני החברים, התורם והמותרם, החלו להתכונן לקראתו.

שמחת הברית הבוקר. צילום: מיכי ברודמן.

עברה תקופה קצרה, אבל אז איצ'ה מקבל שיחת טלפון דחופה ולא צפויה. על הקו גורם רפואי המידע אותו על כך שישנה אישה המחכה כבר חמש שנים לתרומת כליה ודווקא הוא נמצאה התורם המתאים שיכול לסייע לה לסיים את הסבל המתמשך.

הוא ממש היה בהלם וביקש להתייעץ עם חברו יאיר המחכה להשתלה ובמקביל שאל את רבו. חרף הקושי, הם החליטו יחדיו שהוא יתרום לאותה אישה וממילא חברו יקבל עדיפות במתן הקדימה. אך לאחר סדרת בדיקות נוספת להתאמה, התברר כי יש חסר בהתאמה ובעקבות כך חזרו לתוכנית המקורית – ואיצ'ה תרם כליה לחברו יאיר והזרים בו חיים חדשים.

שנה וחצי לאחר מכן ליאיר שפירא נולד בן בשעה טובה ומוצלחת. היום הוא נכנס בבריתו של אברהם אבינו, כאשר בסנדקאות כובד לא אחר מאשר החבר הטוב ומי שרק לפני כשנה וחצי הזרים בו חיים חדשים, איצ'ה אלטמן התורם.

ואומר לך בדמייך חיי, ואומר לך בדמייך חיי.

תרומת כליה השתלת כליה סנדקאות ברית מילה סגירת מעגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד