י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הפרישה שמטלטלת את 'אגודה'

פרסום ראשון: הפגישה של ליצמן עם הרבי מגור לפני ההכרזה הדרמטית

אחרי 23 שנים בכנסת, מהן כשר, כסגן שר וכיו"ר ועדת הכספים, ח"כ יעקב ליצמן הודיע אתמול כי יפרוש מהחיים הפוליטיים בתום הקדנציה הנוכחית. ל'בחדרי' נודע כי ליצמן לא הפתיע בכך את מורו ורבו האדמו"ר מגור שעמו נפגש בשבוע שעבר והודיע לו על כוונתו • פרסום ראשון

פרסום ראשון: הפגישה של ליצמן עם הרבי מגור לפני ההכרזה הדרמטית
ליצמן עם הרבי מגור צילום: ארכיון 'בחדרי'

רק ביום חמישי האחרון, שלושה ימים קודם הודעתו כי יפרוש מהכנסת בתום הקדנציה הנוכחית, נפגש חבר הכנסת יעקב ליצמן עם רבו האדמו"ר מגור והודיע לו על החלטתו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במסגרת שיחות שמקיים ליצמן באופן קבוע מידי כמה ימים עם רבו, נכנס ליצמן ביום חמישי החולף לשיחה במעונו והודיע לרבי על החלטתו שלא להתמודד פעם נוספת לכנסת.

על פי יודעי דבר, האדמו"ר קיבל את החלטתו, דבר שמלמד על כוונתיו הרציניות של ליצמן, שהפעם באופן סופי, בגיל 73 ואחרי 23 שנים כחבר כנסת הוא יסיים את תפקידו כנציג חסידות גור וכיו"ר 'אגודת ישראל'.

ליצמן בסוד שיח עם הרבי מגור. (ארכיון)

הערכה במערכת הפוליטית היא כי מה שהביא את ליצמן להודיע על כך דווקא בימים אלה, בעוד הבחירות הבאות אינן נראות באופק, זה דווקא מצבו המשפטי, כשהערכה היא כי התיק המשפטי יוכרע בשבועות הקרובים קודם סיום כהונתו של היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט בעוד כחודש וחצי.

עוד בנושא:

לאחר ההסדר עם דרעי: ליצמן עומד בפני צומת מכריע בחייו הפוליטיים

דרמה באגודת ישראל; ח"כ ליצמן הצהיר: "לא אתמודד שוב לכנסת"

ליצמן טרם קיבל הצעה מהפרקליטות להסדר טיעון שיקל על עונשו, לאחר שבשבועות האחרונים נחתמו הסדרי טיעון עם חבר הכנסת חיים כץ ובימים האחרונים נחתם הסכם דומה עם ח"כ אריה דרעי. במערכת הפוליטית העריכו כי ליצמן מנסה לקבל הצעה דומה.

אחרי פרישתו העלו שמות כיורשים פוטנציאליים, אלא שמהכרות עם המערכת הפוליטית, הכרעה כזו תיפול רק סמוך ונראה למועד הגשת הרשימות לכנסת ה-25, שכאמור. כעת לא נראית באופק.

יעקב ליצמן האדמו"ר מגור פרסום ראשון פרישה מהחיים הפוליטיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד