י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מדינה אטומה תרתי משמע

יהודי בריטי נשלח ללונדון להביא מסמכים, ונאסר עליו לחזור לישראל

עקב מגבלות הקורונה, איש עסקים יהודי בריטי שאמור להשלים את עלייתו לישראל, תקוע נכון לעכשיו במלון בקפריסין עם כל רכושו, וכל פניותיו לוועדת חריגים נענו בשלילה. עורכת הדין שמייצגת אותו: "ציוני נלהב שאמור להיכנס לישראל ולא מאפשרים לו בגלל חלמאות של המדינה"

יהודי בריטי נשלח ללונדון להביא מסמכים, ונאסר עליו לחזור לישראל
אדם קושניר עם מטלטליו צילום: אתר מאקו

אדם קושניר, איש עסקים יהודי מבריטניה, החל בתהליך עלייה לישראל. הוא מכר את דירתו ועסקיו, ובמסגרת ההליך הוא אף ביקר בארץ לפני כמה שבועות וקיבל מסמך שעליו להגיע ב-5.1.2022 לישראל לפגישה סופית, לאחריה ישודרג ממעמד תייר לסטטוס של עולה חדש.

כעת הוא לא מורשה להיכנס ולהשלים את ההליך עקב מגבלות הקורונה. נכון לעכשיו, הוא תקוע במלון בקפריסין עם כל רכושו, וכל פניותיו לוועדת חריגים נענו בשלילה. עורכת הדין שמייצגת אותו: "ציוני נלהב שאמור להיכנס לישראל ולא מאפשרים לו בגלל חלמאות של המדינה".

באדיבות אתר 'מאקו'.

על פי הדיווח של שמעון איפרגן באתר 'מאקו', קושניר, איש עסקים בתחום הרובוטיקה, הגיע לפני כמה שבועות לישראל והתבקש לנסוע ללונדון להביא מסמכים נוספים כדי להשלים את הליך העלייה שלו.

"אני מבין את עניין הקורונה אבל בכל זאת המקרה שלי הוא חריג. הוא שונה ממקרים אחרים. אני תקוע פה בקפריסין מבלי יכולת להיכנס לארץ. כל יום אני עושה בדיקה ואני שלילי לקורונה", ציין קושניר, "פניתי פעמים רבות לוועדת חריגים ורק היום קיבלתי תשובה שאני צריך לחכות עד שהקורונה תסתיים ואוכל להיכנס לארץ. לא ככה מתנהלים כלפי אדם שרוצה לעלות לארץ. אני מרגיש מיואש ואבוד", כך אמר לאתר 'מאקו'.

עו"ד סיגלית גוזלן, המסייעת לקושניר טוענת, כי לא ייתכן שיהודי שהחל בהליכי העלייה לארץ והוזמן לפגישה כדי לקבל לאחריה מעמד של עולה, לא יורשה להיכנס לארץ בגלל הקורונה. "הוא עומד בכל הקריטריונים של ועדת החריגים. מדובר באדם ציוני נלהב שאמור להיכנס לישראל". לדבריה, קושניר שכר בית בקיסריה ומשלם את דמי השכירות.

על פי הדיווח הסוכנות היהודית החלו לטפל בפנייתו של קושניר מיד עם העברת המידע, בניסיון לסייע לו להיכנס לישראל כבר בימים הקרובים.

קפריסין איש עסקים עלייה לישראל אדם קושניר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד