י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סערת הראשל"צ

פרסום ראשון • דרישה בכנסת: להדיח את הנציב אורי שהם מתפקידו

בעקבות סירובו של השופט בדימוס אורי שהם להשתתף בדיון בוועדה, דורש חבר הכנסת משה ארבל משר המשפטים גדעון סער להדיח את הנציב, השופט בדימוס, בעקבות ביזוי הכנסת | "הזלזול המחפיר של הנציב בח"כים ובוועדות הכנסת ודיוניהן, מחייבת אמירה ברורה וחדה"

פרסום ראשון • דרישה בכנסת: להדיח את הנציב אורי שהם מתפקידו
הגאון הרב יצחק יוסף / הנציב אורי שהם צילום: שוקי לרר/פלאש 90

הבוקר (שני) התקיים בוועדת החוקה של הכנסת דיון ברקע ההחלטה שפרסם לפני כחודש נציב תלונות הציבור השופט בדימוס אורי שהם, שנזף בראשון לציון הגר"י יוסף וקרא לשר כהנא לשקול את סיום תפקידו.

קודם הדיון, דרשו יוזמי הדיון חברי הכנסת משה ארבל, אורי מקלב ואבי מעוז, לזמן את הנציב לדיון ולענות על השאלות, בראשן, מדוע סירב לנזוף בנשיאת בית המשפט העליון שהתבטאה בעבר על הנושאים הפוליטיים.

הממשלה: לזמן את הנציב לדיון על החלטתו נגד הראשל"צ

בעקבות סירובו של השופט בדימוס שהם להשתתף בדיון, דורש חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) משר המשפטים גדעון סער להדיח את הנציב השופט בדימוס שמאי בעקבות ביזוי הכנסת, שלטענת ארבל הוא פנה לנציב קודם הדיון שהוא נענה ע"י הנציב כי "אינו מתכון לקחת חלק בדיון אף אם יתבקש לכך ע"י יו"ר הוועדה או חבריה", כתב ארבל.

ארבל טוען כי בכך הפר את תקנון הכנסת שיכולה לזמן כל בעל תפקיד לוועדות הכנסת כדי למלא את תפקידה לפקח, "אני סבור שהזלזול המחפיר של נציב תלונות הציבור על השופטים בכנסת, בחברי הכנסת ובוועדות הכנסת ודיוניהן, מחייבות אמירה ברורה וחדה שלך כשר המשפטים בדבר חובתו להתייצב בפני הכנסת. אם יתמיד מר שהם בסירובו", כשהוא כאמור דורש לכנס את הוועדה לבחירת הנציב, כדי להדיחו מתפקידו.

אורי שוהם משה ארבל הראשון לציון הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד