י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
זעק לשוטרים 'הצילו, רוצים להרוג אותי'

כבלו ידיו ורגליו באזיקונים: חטפו אדם במטרה לסחוט את השטח בבעלותו

כתב אישום הוגש נגד שני ישראלים ופלסטיני, לאחר שקשרו קשר לסחוט מהמתלונן את הבעלות על חלקות האדמה שבבעלותו | השלושה כבלו את ידיו ורגליו באזיקונים, מנעו ממנו לקרוא לעזרה והחלו להכותו בכל חלקי גופו | הוא ניצל רק לאחר ששוטרים חלפו במקום ושמעו את זעקותיו

כבלו ידיו ורגליו באזיקונים: חטפו אדם במטרה לסחוט את השטח בבעלותו
אילוסטרציה צילום: משה שי, פלאש 90

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום לבית המשפט המחוזי בעיר, כתב אישום נגד פיראס עלי (38), ניהאד חטיב (46) מעכו ועז אלדין ג'ראדאת מיהודה ושומרון בגין סחיטה באיומים ובכוח, חטיפה, שוד, חבלה ועוד. זאת לאחר שקשרו קשר לסחוט מהמתלונן את הבעלות על חלקות האדמה שבבעלותו.

על פי כתב האישום שהגישה עו"ד נג'וא סלימאן, הנאשמים פיראס וג'ראדאת ביחד עם אדם נוסף קשרו קשר לסחוט בכוח מהמתלונן את חלקות אדמה שבבעלותו. לאור האמור, הגיע פיראס לאזור ג'נין לאסוף את ג'ראדאת ואדם נוסף לתוך שטחי ישראל (זאת על אף שידע שאין להם אישור כניסה כחוק).

השלושה נסעו לביתו של המתלונן אז כבלו את ידיו ורגליו באזיקונים, מנעו ממנו לקרוא לעזרה והחלו להכותו בכל חלקי גופו. בעוד המתלונן כבול בידיו וברגליו, החלו השלושה לחטט בארונות על מנת לאתר את המסמכים הקשורים לבעלותו של המתלונן בחלקות האדמה. במקביל לקחו מהארונות חפצים בעלי ערך השייכים למתלונן. בעת שהמתלונן היה כבול ושכב על הרצפה, היכה האדם הנוסף את המתלונן ברגלו באמצעות פטיש שמצא בדירה, פיראס היכה באמצעות הפטיש בראשו של המתלונן תוך שהוא מאיים עליו "היום אתה הולך למות אם אתה לא חותם על כל האדמות" וג'ראדאת תקף את המתלונן באמצעות פלייר שמצא תוך שהאדם הנוסף פונה אל המתלונן ומודיע לו כי עליו לחתום על ניירת.

בהמשך הכניסו הנאשמים את המתלונן לרכב ונסעו אל ביתו של פיראס, שם הייתה נוכחת גם בת זוגו חטיב. הנאשמים הושיבו את המתלונן החבול בסלון הבית, ואיימו עליו כי אם במהלך הלילה לא יחתום על כל הניירת – הוא ימות. אז התקרבה חטיב אל המתלונן והורתה לו לחתום על המסמכים באמרה כי עליו לחתום על מנת שלא יהרגו אותו. מפאת חששו של המתלונן, הוא חתם על מסמכים שהנאשמים והאחר נתנו לו. מיד לאחר מכן, פיראס התקשר אל עורך דין השוהה ברשות הפלסטינאית ואמר לו שהמתלונן חתם על כל המסמכים וכי הם יגיעו להיפגש עמו במחסום הסמוך לכניסה לג'נין. לאור האמור נסעו הנאשמים, האחר והמתלונן לכיוון המחסום, כאשר במהלך הנסיעה מאיימים הנאשמים על המתלונן כי יחתום על כל המסמכים על מנת שלא יהרגו אותו.

במהלך סיור שגרתי חלפה ניידת משטרה על פני הרכב בו הובילו הנאשמים את המתלונן, כאשר פיראס יצא מהרכב על מנת לדבר עם השוטרים, ג'ראדאת ניסה למנוע מהמתלונן לקרוא לעזרת השוטרים בעוד חטיב מאיימת עליו (האדם הנוסף ירד מהרכב טרם המפגש עם השוטרים). על אף האמור, המתלונן הלם בדלת הרכב באמצעות רגליו, פתח את הדלת וירד מהרכב כשהוא אזוק בידיו, צעק לעזרת השוטרים "משטרה משטרה, תצילו, רוצים לרצוח אותי". השוטרים הבחינו במצוקתו של המתלונן וחילצו אותו כשהוא חבול וכבול בידיו.

במסגרת כתב האישום יוחסו לנאשמים עבירות סחיטה באיומים ובכוח, חטיפה לשם סחיטה או איום, שוד בנסיבות מחמירות וחבלה בכוונה מחמירה. לפיראס יוחסה עוד עבירת הסעת תושב זר ולג'ארדאת יוחסו גם עבירות כניסה וישיבה בישראל שלא כדין ו כניסה וישיבה בישראל שלא כדין.

שוד סחיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד