כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
פסק דין יינתן בהקדם

גזירת המעונות בבג"ץ: ליברמן סירב לפשרה - השופטים יכריעו

עתירה נגד גזירת המעונות: במסגרת דיון שני שנערך לאחר הסכמת המדינה לדחות את הקיצוץ בסבסוד המעונות לילדי אברכים עד לחודש הבא, הציעו השופטים דחיה נוספת עד פסח, אבל לאחר התייעצות, הודיעו נציגי המדינה כי ליברמן מתנגד לכל פשרה. ההכרעה תפורסם בהמשך

גזירת המעונות בבג"ץ: ליברמן סירב לפשרה - השופטים יכריעו
אביגדור ליברמן בישיבת הסיעה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בית המשפט העליון הודיע הערב (שני) כי פסק הדין בעניין דחיית "גזירת המעונות" יינתן בהקדם, זאת בתום דיון על עתירה שהוגשה נגד עיתוי קבלת ההחלטה על ביטול סבסוד המעונות לילדי אברכים, בשיאה של שנת הלימודים.

בית המשפט העליון הביע במהלך הדיון את חוסר שביעות רצונו מעיתוי קבלת ההחלטה על ביטול סבסוד המעונות לילדי אברכים, והציע לצדדים להגיע להסכמה על דחיית כניסת התבחינים החדשים לתוקף עד לחופשת פסח. אבל לאחר אי הסכמות הצדדים - הודיע בית המשפט כי פסק הדין יינתן בהקדם.

הדיון נערך בבג"ץ לאחר שהגשה עתירה נגד החלטתו של שר האוצר אביגדור ליברמן לקצץ ולבטל את סבסוד מעונות הילדים לילדי אברכים.

כזכור, לפני כחודש וחצי דן בג"ץ בשתי עתירות שהוגשו בעקבות ההחלטה. בדיון תהו השופטים פוגלמן, שטיין וגרוסקופף, מדוע ההחלטה התקבלה לאחר תחילת שנת הלימודים ובמהירות כזו שלא מאפשרת להורים להתארגן בחלופות אחרות או להיערך בהתאם.

באותו דיון, ביקש בג"ץ מהמדינה לספק תשובה לשאלה מדוע לא לדחות את הקיצוץ המתוכנן לשנת הלימודים הבאה. המדינה העבירה לבית המשפט את תשובתה המפורטת על פני 70 עמודים, ובה הודיעה על דחיית ביצוע ההחלטה לחודש ינואר הקרוב, וטענה כי אין צורך בדחיה נוספת ויש לממש את ההחלטה. בעקבות כך, נערך דיון נוסף היום.

כאמור, במהלך הדיון לאחר התייעצות שקיימו השופטים, הוצע לצדדים להסכים על פשרה, במסגרתה הקיצוץ יידחה לחופשת פסח הקרובה, ויחל בתאריך 13.4.2022. דחיה של ארבעה חודשים נוספים שתאפשר לרבבות משפחות להיערך נכונה לקיצוץ.

נציגי המדינה יצאו לקיום התייעצות עם השרים, ובסופה חזרו והודיעו כי שר האוצר ליברמן מתנגד לפשרה. בעקבות כך, צפויים השופטים לפרסם את החלטתם בעתירה בהקדם.

עורכי הדין שמואל מקלב, אוריאל שטרן ויונתן פלדמן - המייצגים את העותרים, מסרו: "בית המשפט שמע את טענותינו אודות הפגמים שנפלו בהחלטה בקשב רב, ואנו מקווים כי תינתן החלטה בהקדם לדחות את ביטול הסבסוד למעונות ילדי אברכים, לכל הפחות לשנת הלימודים הבאה".

עו"ד זלמן בלאק, המייצג את ארגון 'אמת ליעקב', מסר: "כפי שסברנו לכל אורך הדרך, שופטי בג"ץ עמדו כבר בדיון הקודם על חוסר ההיגיון שבביצוע הקיצוץ באופן מיידי ומבלי לתת לרבבות משפחות את האפשרות להיערך כנדרש, וגם הפעם הם המליצו למדינה לדחות את המהלך במספר חודשים נוספים, אני מקווה שגם החלטת בג"ץ תבטא רוח זו".

 

אביגדור ליברמן גזירת המעונות סבסוד צהרונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד