י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
העונש שנגזר למחבל

שני חרדים נגד השופטת: "רצתה שנלך כצאן לטבח"?

11 חודשי מאסר בלבד נגזרו על מחבל שדקר שני חרדים בתקופת מבצע 'שומר החומות'. השופטת תמר בר-אשר נימקה בהחלטתה: "אופן ההתרחשות אשר תועד בסרטונים לא העיד על חשש מצד המתלוננים במקום האירוע, מפני הנאשם. הם התנהלו בביטחון רב". בסוף קבעה: "בנסיבות אלו, לא ראיתי לנכון לחייב את הנאשם לפצות את המתלוננים"

שני חרדים נגד השופטת: "רצתה שנלך כצאן לטבח"?
אילוסטרציה צילום: pixabay

11 חודשי מאסר בלבד נגזרו על מחבל, סטודנט ערבי לחינוך מיוחד, שדקר שני חרדים שהיו בדרך לכותל במערבי, בתקופת מבצע 'שומר החומות' בעזה. השופטת תמר בר-אשר נימקה בהחלטתה: "אופן ההתרחשות אשר תועד בסרטונים לא העיד על חשש מצד המתלוננים במקום האירוע, מפני הנאשם. הם התנהלו בביטחון רב".

בתום דיון בבית המשפט המחוזי, המחבל הורשע, במסגרת הסדר טיעון מקל. בפרקליטות בוחנים האם להגיש על ההחלטה ערעור לבית המשפט העליון. כך דיווח לירן תמרי ב'מיינט ירושלים'.

אחד הנפגעים בפיגוע הגיב בתדהמה לדברי השופטת והפסיקה המקלה: "מה היא רצתה? שנעמוד ולא נעשה כלום? שנלך כצאן לטבח?". כאמור, השופטת השיתה על המחבל מאסר בפועל למשך 11 חודשים.

על פי כתב האישום, בימי הרמאדן השנה, כאשר רחובות ירושלים סערו והפרות סדר נרחבות נרשמו במזרח העיר, נסע עודדי אבו תאיה ברחוב דרך שכם בירושלים כאשר באותה העת צעדו שני צעירים יהודים שעשו את דרכם לכותל המערבי - כשהם לבושים בלבוש חרדי. במהלך נסיעתו, הבחין אבו תאיה בשניים, אז גמלה בליבו ההחלטה לתקוף אותם. הוא עצר את רכבו, יצא ממנו כשהוא אוחז בחפץ חד ושאל אותם "לאן אתם הולכים", השניים השיבו "לכותל". אז החל להכותם בפניהם באמצעות החפץ החד. הגבר היהודי שלף את נשקו האישי לעבר אבו תאיה ונטרל אותו בזמן שעשרות צעירים החלו להתגודד במקום ולנסות לשחררו מידיהם.

בגזר הדין ציינה השופטת בר-אשר: "המתלוננים התנהלו במקום בביטחון רב. הדבר בא לידי ביטוי באופן שבו הכו את הנאשם, בעטו בו ודרכו עליו למרות שאנשים רבים צפו בכך, בכך שהמתלונן א' לא נראה חושש ללכת לנסות להזעיק עזרה ולהסתובב בחופשיות במקום. אף לאחר שהנאשם נמלט, הלך א' בין הנוכחים במקום בצעדים בטוחים וללא כל חשש. כך גם בעניין התנהלותו של י' אשר ניכר כי נהג בביטחון בעת שריתק את הנאשם אל הקרקע באמצעות רגלו ובעודו מכוון לעברו אקדח".

בשאלת פסיקת פיצוים לחרדים שהותקפו על ידי המפגע נכתב: "עולה לכאורה כי ישנו פער בין חומרת טענות המתלוננים לבין אופן מהלך התרחשות האירוע ונסיבותיו בפועל. נראה לכאורה, כי אופן ההתרחשות אשר תועד בסרטונים לא העיד על חשש מצד המתלוננים במקום האירוע, מפני הנאשם, מפני האנשים שהיו במקום או בכלל. אף עולה כי המתלוננים לא חששו לתקוף את הנאשם וכי הם הסתובבו בחופשיות בין האנשים שהיו במקוםֿ". לבסוף קבעה השופטת כי אין מקום לפצותם: "בנסיבות אלו, לא ראיתי לנכון לחייב את הנאשם לפצות את המתלוננים".

שומר החומות פיגוע דקירה חרדים מחבל גזר דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד