כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
ברקע השינוי הדרמטי

איך קובעים את רשימת המדינות האדומות? • אלה הקריטריונים

משרד הבריאות הכריז הערב על מדינה חדשה ברשימת המדינות האדומות ובמקביל על הסרת מרבית המדינות האדומות הקיימות ברשימה האדומה | אלה הקריטריונים על פיהם מוכנסת מדינה לרשימה האדומה והטיסה אליה נאסרת 

איך קובעים את רשימת המדינות האדומות? • אלה הקריטריונים
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברקע ההמלצה הערב (שני) של משרד הבריאות לממשלה על הסרת מרבית המדינות האדומות מהרשימה - עודכנה רשימת הקריטריונים על פיהם מתבצע סיווג המדינות לרשימה האדומה, הכתומה או הצהובה. 

כניסת מדינה לרשימת המדינות האדומות - תתבצע בתנאי שיתגלו כ-2% של מאומתים מקרב הנכנסים מאותה מדינה בשבועיים האחרונים, למעט במקרים בהם האחוז שווה לפחות מ-10 מאומתים. וכאמור, כל עוד אחוז המאומתים לא יפחת מ-2% לא תוכל המדינה לצאת מהרשימה.

קריטריון נוסף להכנסת מדינה לרשימה האדומה הוא כאשר יחס ההכפלה עומד על פי 2 מהשבוע שקדם לו. כאמור, מדינה אדומה היא מדינה שהיציאה אליה אסורה למעט באישור חריג, ולעת עתה כל החוזרים ממדינה אדומה יחויבו בבידוד מלא.

כל החוזרים שאינם מוגדרים ע"י משרד הבריאות 'מוגנים' (מחוסנים\מחלימים) יחויבו בבידוד במלונית מטעם המדינה, עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת ה-PCR שביצעו בכניסה לישראל. לאחר קבלת תוצאה שלילית, הם יורשו להשלים את תקופת הבידוד בביתם, ככל שיצהירו שלא גרים או שוהים בבית אנשים נוספים מלבדם.

המדריך לשבים מ-69 המדינות האדומות

• מוגנים (מחוסנים/מחלימים) השבים לישראל ממדינות אדומות - לאחר ביצוע הבדיקה בנתב"ג, יחתמו על "הסכמון" ויכנסו לבידוד ביתי למשך 7 ימים שבסופם ידרשו לבצע בדיקת PCR נוספת. לאחר תשובה שלילית בבדיקה זו, הנ"ל ישוחררו מבידוד.

• לא מוגנים השבים לישראל ממדינות אדומות - לאחר ביצוע בדיקת PCR בנתב"ג, יופנו לבידוד במלונית עד לקבלת תוצאת הבדיקה, ולאחריה:

(•) במידה ותוצאת הבדיקה שלילית , הנ"ל יחתמו על "הסכמון" ויועברו לבידוד ביתי להשלמת ימי הבידוד ל-7 ימים, שבסופם ידרשו לבצע בדיקת PCR נוספת. לאחר תשובה שלילית בבדיקה זו, הנ"ל ישוחררו מבידוד.

(•) במידה ותוצאת הבדיקה חיובית, הנ"ל ישארו במלונית עד להחלמה.

נכון להיום, 'מדינות כתומות', הינן כל יתר מדינות העולם שאינן אדומות

מדינה כתומה היא מדינה באזהרת מסע חמורה, ומשרד הבריאות ממליץ לציבור להימנע מנסיעה למדינות אלה.

השבים ממדינה כתומה:

מחוסן או מחלים – יוכלו לצאת מבידוד לאחר קבלת תוצאת בדיקה שלילית שבוצעה החל מהיום ה – 3 לנחיתה בישראל (יום הנחיתה הוא היום הראשון).

מי שאינו מחוסן או מחלים – יוכל לצאת מבידוד רק לאחר קבלת תוצאת בדיקה שלילית שבוצעה ביום החל מהיום ה – 7 לנחיתה בישראל (יום הנחיתה הוא היום הראשון).

מדינה צהובה היא מדינה בה הסיכון לחלות בקורונה הינו נמוך. נכון להערב אין ולו מדינה אחת ברשימה המדינות הצהובות.

קורונה מדינות אדומות משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד