י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כן לנוצרים, לא ליהודים

"מדגרת קורונה": הילולת באבא סאלי תבוטל?

את אירועי השנה הלועזית החדשה לא מתכוונים בממשלה לבטל, כי אם דווקא את הילולת הבאבא סאלי זי"ע שתחול בשבוע הבא. במשרד הבריאות נערך היום דיון בנושא, כשהיושבים בו מביעים חשש מהדבקה המונית והפצת הקורונה לכל חלקי הארץ | ביטול ההילולא מצריכה שינויי חקיקה

"מדגרת קורונה": הילולת באבא סאלי תבוטל?
ציון הבבא סאלי זי"ע צילום: יעקב כהן, פלאש 90

כשבוע לפני הילולת הבאבא סאלי זי"ע, התקיים היום (שני) דיון משמעותי במשרד הבריאות יחד עם נציגי המל"ל, המשטרה ויוזמי האירוע, בו הבהירו נציגי משרד הבריאות כי הם בוחנים אפשרות להגביל ואף לאסור את קיום האירוע השנתי שעלול להוות מדגרת קורונה ולגרום להדבקה המונית.

הדיון התעכב עד לרגע האחרון, מפני חשש לביטול האירוע ברקע סאגת התקציב, כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', כי בשבוע שעבר התערבו בלשכת ראש הממשלה והשיגו תקציב שיאפשר את קיום האירוע.

בדיון היום שהתקיים בין הגורמים, עלה חשש כי אירוע הילולת הבאבא סאלי זי"ע, בו משתתפים כ-150,000 איש, עלול להוות מדגרת קורונה והדבקה המונית בכל חלקי הארץ, למרות שהוא מתקיים רק בשטח הפתוח ולא כולם משתתפים בהילולא בו זמנית.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כרגע קיים קושי משפטי להגביל את האירוע ונדרשים לשם כך שינויי חקיקה בממשלה ואף בכנסת, ולכן הגבלת האירוע נמצאת בשלב בחינה בלבד. נציג משרד הבריאות אמר בדיון הסגור היום: "מפגש של 150,000 איש זה לא דבר בטיחותי".

נציין כי למרות השיקול להגביל דווקא את הילולת הבאבא סאלי זי"ע, במשרד הבריאות הבהירו מספר פעמים כי אירועי חג המולד וחגיגות השנה החדשה לא יוגבלו. שר הבריאות ניצן הורוביץ הבהיר זאת היום, אך דרש מהציבור לנהוג בזהירות ובאחריות באירועים המוניים.

באבא סאלי בבא סאלי קורונה יום הילולא עליה לציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד