כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
העוברים ושבים התעלמו

ברוקלין: לבשו קפוצ'ון צה"לי והותקפו

שני צעירים יהודים, אזרחי ברית המועצות לשעבר, הותקפו במרכז מסחרי בברוקלין, ניו יורק, בשל קפוצ'ון צבאי ישראלי שאחד מהם לבש | יחידת פשעי השנאה של המשטרה מסייעת בחקירה

ברוקלין: לבשו קפוצ'ון צה"לי והותקפו
אילוסטרציה צילום: unsplash

גברים יהודים הותקפו פיזית תוך קריאות לעברם, "יהודים מלוכלכים" בברוקלין, ניו יורק. אחד מהם חטף אף אגרוף בפניו וכל זאת בשל בגלל קפוצ'ון של צה"ל.

בלייק זבדסקי וחברו אילן קגנוביץ', שניהם בני 21, שהו במרכז מסחרי בבוקר יום ראשון, כאשר הם הותקפו על ידי שני תוקפים.  "הם שאלו אותנו מה אנחנו עושים בשכונה שלהם", אמר זבדסקי ל'ניו יורק פוסט'. "הם קראו לנו יהודים מלוכלכים", לדבריו, הם התייחסו במיוחד לקפוצ'ון שלו עם סמל של צה"ל.

"זה שנתן לי אגרוף אמר שאם אני לא אוריד את הקפוצ'ון שלי הוא הולך לטלטל אותי חזק", סיפר זבדסקי. האיש אמר להם "איך אתה יכול לתמוך ביהודים המלוכלכים האלה?".

הצעירים שהותקפו

לדבריו, אחד הגברים היכה את זבדסקי פעמיים בפניו כשלא הוריד את הקפוצ'ון. משטרת ניו יורק אמרה ביום שני בתגובה כי התקרית נחקרת כפשע שנאה.

"אני לא מאמין שזה קרה", אמר קגנוביץ', היא אמר כי הזוג איים עליו אם יתערב. "אנחנו צריכים להיות מסוגלים ללבוש מה שאנחנו רוצים ללבוש, בלייק ואני יהודים, אנחנו צריכים לתמוך בישראל בלי שזו תהיה בעיה. המשפחה שלי עברה מברית המועצות מסיבה זו - כדי להיות מסוגל לחיות חיים טובים יותר". שני הגברים הם מברוקלין ולומדים בקולג' זבדסקי הוא סטודנט בקולג' של סטטן איילנד וקגנוביץ' בברוקלין קולג'.

הם אמרו שהם מוטרדים מכך שעוברים ושבים לא התערבו או ניסו לעזור להם. שני הצעירים סיפרו על האירוע לחברת מועצת העיר אינה ורניקוב, שסיפרה ל'ניו יורק פוסט', כי היא מתקוממת מהמתקפה. "משפחות הנערים האלה ברחו מברית המועצות לשעבר, בדיוק בגלל תקריות כמו זו", אמרה ורניקוב, בתם של מהגרים אוקראינים שמייצגת כעת חלקים מדרום ברוקלין. "יהודים הוכו, נכלאו ונידוי מהחברה רק בגלל היותם יהודים, ברחנו למדינה הזו למען חופש הדת, והנה שוב, חוטפים מכות לאור יום באמצע ברוקלין, ניו יורק, בארצות הברית של אמריקה", הוסיפה.

זבדסקי, אמר כי אין בכוונתו להפסיק ללבוש את הקפוצ'ון הצה"לי שלו בפומבי. "אתה לא יכול לפחד ללכת בחוץ ולפחד להגיד שאתה יהודי", אמר. "אתה צריך להיות גאה במי שאתה ולעמוד על מה שאתה מאמין בו, ולא להיבהל, עכשיו כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה להפיץ את זה ולוודא שזה לא יקרה לאף אחד אחר", הוסיף.

מושלת ניו יורק קתי הוכול צייצה ביום שני כי יחידת פשעי שנאה של המשטרה מסייעת בחקירה. "זה מתועב ולא מקובל", אמרב הוכול. "לאנטישמיות ולכל שנאה אין בית בניו יורק".

תקיפת יהודי אנטישמיות ברוקלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד