ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"סיכלנו את התקיפה"

דיווח סורי: ישראל תקפה ב'אגרסיביות', בפעם השנייה תוך חודש

שלושה שבועות אחרי שבסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית בנמל: כלי תקשורת בסוריה דיווחו הלילה כי ההגנה האווירית הסורית סיכלה תקיפה ישראלית נוספת, בנמל לטקיה | נזק רב נגרם לבניינים סמוכים, בית חולים ועוד כמה בתי עסק ואתרי תיירות כתוצאה מהתקיפה | צפו בתיעוד

דיווח סורי: ישראל תקפה ב'אגרסיביות', בפעם השנייה תוך חודש
התקיפה בסוריה צילום: צילום מסך

‏בפעם השנייה תוך שלושה שבועות, משטר אסד מאשים את ישראל בתקיפת מתחם המכולות בנמל לטקיה במערב סוריה. לפי צבא סוריה, נזקים גדולים נגרמו מהתקיפה שבוצעה מהים התיכון. רועי קייס מ'כאן חדשות' מציין כי "במילים אחרות עוד משלוח נשק איראני, עלה השמימה".

הטלוויזיה הסורית מדווחת כי ישראל תקפה בטילים בנמל לטקיה שבצפון-מערב סוריה. בסרטונים שהופצו מהמקום אפשר לראות פיצוצים ואש במקום.

כתב הערוץ דיווח על שריפה בכמה מכולות בעקבות התקיפה ועל נזק רב שנגרם למבנים באזור. על פי הדיווחים מסוריה, צבא סוריה פתח באש נ"מ בתגובה. כוחות הכיבוי פועלים לכבות את האש.

מקור בצבא סוריה מסר כי "בשעה 03:21 ביצע האויב הישראלי תקיפה מהאוויר באמצעות מטחי טילים מעומק הים התיכון (ממערב לנמל לטקיה) על רחבת המכולות בנמל המסחרי לטקיה. כתוצאה מכך פרצו שריפות במקום ונגרם הרס רב לרכוש. הכוחות עדיין פועלים לכבות את השריפות ולברר את תוצאות התוקפנות".

בתחילת החודש דווח גם כן כי ישראל ביצעה תקיפה באותו הנמל. גם אז אש ניצתה באזור המכולות שם בשל התקיפה. באופוזיציה הסורית טענו כי מה שהותקף הוא משלוח נשק שהיה מיועד למיליציות הפרו איראניות, בכלי התקשורת של אסד מנגד, טענו שמדובר היה במכולות מסחריות תמימות.

סוריה ישראל תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד