כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תהליך אימון אישי

העמותה לטיפול נפשי מציגה: התובנות שישנו את חייך

בעמותת "בית חם" המובילה בתחום הטיפול והשיקום הנפשי, הבינו כי תהליך אימון אישי, נדרש לכלל הציבור הנורמטיבי בכדי לדעת איך לנווט עם ההגה ולשלוט במנוע ולא ההיפך ולכן הקימה אגף אימוני המותאם לקהל הרחב

העמותה לטיפול נפשי מציגה: התובנות שישנו את חייך
שלווה צילום: pixabay

אנחנו יודעים על עצמנו הרבה דברים בחיים. יודעים מה גורם לנו להתרגש ולשמוח, מה גורם לנו להתרגז או להיעצב ובכל זאת, אנו מתנהלים לרוב אותו דבר. ממשיכים לעשות את אותם דברים משמחים אך גם את המתסכלים, כי אי אפשר לא לעשות אותם. "אני חייב להתקשר לבנק למרות שאני שונא להתחנן לעזרה", "אני חייבת שוב לדבר עם המורה על היחס לבת למרות שזה גוזל ממני כל כך הרבה זמן וכוחות". "אני ממשיך לשבת בכולל שעה אחרי הסיום כי זה עושה לי טוב לנפש, למרות שאשתי אחר כך כועסת עלי"..

 אז למה אנו ממשיכים להתנהל באותה צורה ללא יכולת לשנות את המצב או הרגש הנלווה אליו? משום שאצל רובנו, במצבים מסוימים, קיים פער בין הידיעה לתובנה. כנראה שלדעת דברים על עצמנו, זה לא מספיק. בכדי לחולל שינוי בחיים, יש צורך לעבור מידיעה שטחית לידיעה עמוקה - תובנה. מה שנקרא בשפה המקצועית "מודעות". מודעות לשורש הבעיה: מה "מקפיץ" אותי, איזה רגש זה מעורר בי ולמה. כשיש תובנה עמוקה כלפי המצב, אפשר לחולל שינוי ברגש או במצב, שיגרמו לי להרגיש טוב עם התנהלותי. זאת בעזרת כלים מקצועיים בתהליך של אימון אישי .

תהליכי אימון אישי (קאוצינג')  במהותם הם בוני חוסן אישי, מקנים תחושת מסוגלות, ויוצקים משמעות לחיים. במסגרת תהליכי האימון המתאמן מאתר את מקורות הכח שלו, את היכולות שלו ומתחבר אליהם. רוכש מיומנויות לנהל את רגשותיו ומחשבותיו, לומד כישורי חיים שיאפשרו לו לתפקד טוב יותר בתחומי חייו השונים, מפתח את המודעות האישית שלו מודעות ליש שלו, מודעות לכך שאפשר לשנות ולומד לבצע את השינויים שדרושים לו בחייו. אלה יביאו לתחושת תקווה, מלאות וסיפוק.

בתהליך האימון המלווה באמפטיה, הכלה, מתן אמון וכבוד רב למתאמן/ת ולרגשותיו/ה, הולך ונחשף עולם פנימי של תפיסות, אמונות, דפוסי חשיבה והרגלים שהמתאמן או המתאמנת, הטמיעו בתוכם, כחלק מהכרזה פנימית: "זוהי אישיותי". דפוסים אלו מנהלים אותנו בדרך תת הכרתית ופועלים את פעולתם מהתת מודע. וכפי שקובעים המחקרים: התת מודע שלנו הרבה יותר חזק מהמודע. המודע הוא ההגה באמצעותו אנו בוחרים והתת מודע הוא המנוע החזק הרבה יותר, ומניע אותנו לבחור שוב ושוב ע"פ אותם דפוסי החשיבה והאמונות השוכנות בתוכו.

בעמותת "בית חם" המובילה בתחום הטיפול והשיקום הנפשי, הבינו כי תהליך אימון אישי, נדרש לכלל הציבור הנורמטיבי בכדי לדעת איך לנווט עם ההגה ולשלוט במנוע ולא ההיפך.  בית חם הקימה אגף אימוני המותאם לקהל הרחב (בשונה מאגף הטיפול או השיקום), האגף האימוני – מרכז "צעדים" . המרכז מספק חבילות אימון ממוקדות ומסובסדות המתאימות לכל כיס והופכות את האימון האישי לאפשרי ובר השגה גם למגזר החרדי. האימון מיועד לנשים, גברים, בני נוער ואף לילדים מגיל 8 ומעלה ובעצם לכל אחד שרוצה לחולל שינוי בחייו ולהרגיש טוב.

באחד ממפגשי האימון, שיתפה שרה את חנה המאמנת המקצועית מצעדים: "סיימתי את שיחת הטלפון עם אחותי, ובפעם הראשונה הרגשתי שלווה ורוגע לעומת הכעסים והלחץ שחשתי בעבר אחרי כל שיחה איתה". המפגש התחיל בהצהרה מרגשת: "השבוע סוף, סוף הצלחתי לעמוד בזמנים שקבעתי לעצמי. הילדים הגיעו בזמן לגן, ביצעתי את מטלות הבית שתכננתי ואפילו הספקתי לנהל שיחה דחופה בענייני עבודה שדחיתי שוב ושוב".

בתהליך האימון עם חנה, שרה ידעה שיש לה קושי בניהול זמן והתארגנות ושכל שיחה עם אחותה, גורמת לה תסכול רב. אך הידיעה לא הספיקה ובעזרת חנה בתהליך האימון, הגיעו לתובנה שהיא מקנאה לאחותה מכל מיני סיבות השמורות עימה. עוד בתהליך הבינו, מה גורם להתנהלות הלא יעילה ומידיעות שמעוררות רגשות תסכול, עצב, כאב וכעס , הגיעו לתובנות המחוללות שינוי וכפי שהבנתם, כיום שרה לאחר מספר מפגשים בלבד, כבר מצליחה לנהל את חייה לשביעות רצונה.

בתהליך האימון נעשה בירור אותו עולם פנימי הנוגע באותם רבדים עמוקים, ע"י חשיפה ונגיעה בשורש. תובנות משמעותיות אלה איפשרו לשרה לעבור תהליך שינוי, להתפתח ולגדול. לחוות את עצמה ואת העולם סביבה בצורה בריאה ושמחה עם בטחון, שלווה, רוגע וסיפוק.

אם גם אתם מעוניינים להגיע לתובנות שישנו את חייכם בתהליך אימון אישי, השאירו פרטים כאן>>> ונציג מרכז "צעדים" יחזור אליכם בהקדם.

להתרשמות נוספת ממרכז צעדים>>

בית חם קאוצ'ינג טיפול נפשי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד