י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"הפכו אותי לאויב המתנחלים"

רצח רבין חוזר? בר-לב ושקד שוב מתעמתים

השר לביטחון תקף מספר חברי קואליציה שצייצו נגדו בעקבות האמירות על "אלימות המתנחלים". הוא השווה בין שרי הממשלה שתקפו אותו לבין בנימין נתניהו שעמד על המרפסת בכיכר ציון כשמתחתיו תמונת יצחק רבין עם מדי SS. שקד לא נותרה חייבת והשיבה: "המשימות הבוערות במשרד הבט"פ רבות. השחרה של ציבור אידיאולוגי שומר חוק היא לא אחת מהן"

רצח רבין חוזר? בר-לב ושקד שוב מתעמתים
עמר בר-לב צילום: Hadas Parush/Flash90

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב תקף הבוקר (שלישי) מספר חברי קואליציה שתקפו אותו על הציוץ מלפני כשבועיים שעורר סערה, בסוגיית "אלימות המתנחלים", עליה קיים דיון עם תת מזכירת המדינה של ארה"ב, ויקטוריה נולנד, שביקרה בישראל והתעניינה, לדבריו, בעניין.

בר-לב שמאובטח מהשבוע על ידי שב"כ השווה בין שרי הממשלה שתקפו אותו לבין בנימין נתניהו שעמד על המרפסת בכיכר ציון כשמתחתיו תמונת יצחק רבין עם מדי SS. "אני מפנה את תשומת הלב לפתגם המפורסם שמילים במקרים קיצוניים גם הורגות", אמר השר בראיון ל'ווינט'.

דבריו של בר-לב באו לאחר שאמר אתמול, בישיבת סיעת העבודה, כי שלושה מחברי הממשלה "יצאו נגדי והפכו אותי לאויב המתנחלים" - וכי זו הסיבה שהוחלט על אבטחתו. מי שתקפו אותו, כזכור, הם איילת שקד ומתן כהנא מימינה, ויועז הנדל מתקווה חדשה.

השר אמר בראיון: "אין לי ספק שלא זו הייתה הכוונה שלהם אבל בפועל הנקודה היא שבתגובה המיידית שלהם שאני אויב כל המתנחלים, שאני לא מבין בביטחון ואני מתעלם מאיומים של ארגוני טרור פלסטיניים ושאני מפיץ נרטיב שקרי, זה ציטוט מאחד הציוצים (מתן כהנא) - ברגע ששרים בממשלה אומרים את הדברים האלה התגובה היא של קיצוניים וראינו את זה. ראינו את זה ברשתות".

הוא טען כי כי גם בנימין נתניהו לא התכוון חס וחלילה לגרום לרצח רבין: "אנחנו כולנו זוכרים את המעמד שבו ראש הממשלה לשעבר נתניהו, אז הוא היה ראש האופוזיציה, עומד על המרפסת בכיכר ציון ובתהלוכה מתחתיו יש דמויות של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל עם מדי SS וארון קבורה והוא לא מגנה את זה. נתניהו לא התכוון חס וחלילה שזה יגרום לרצח של ראש ממשלה בישראל אבל בסופו של דבר הפסיביות שלו לפחות לא בלמה את המגמות האלה".

על התהייה לגבי ההשוואה בין פעולות נתניהו בתקופת רבין, לבין הציוצים של חברי הקואליציה - בר-לב השיב: "אני עושה השוואה בין התנהגות של פוליטיקאים שלא מתכוונים שחס וחלילה שאיזה קיצוני יפרש את הדברים שלהם בצורה כזו או אחרת, אבל בפועל - ברגע שלא שוקלים את המילים ובוודאי טוענים נגדי טענות חסרות שחר לא מחוברות לחלוטין לציוץ שצייצתי וכן הלאה - זה עלול לגרום לקיצוניים להביע עמדות ולהביע את דעתם מה צריך לקרות לי, ובפועל זה קרה".

אך גם הפעם, שרת הפנים איילת שקד מיהרה להשמיע את קולה, והגיבה לדברי בר-לב: "המשימות הבוערות במשרד הבט"פ רבות. השחרה של ציבור אידיאולוגי שומר חוק היא לא אחת מהן".

גם שר התקשורת יועז הנדל הגיב למתקפה של בר-לב נגדו, וכתב: "זו חובה שלי כשר בממשלה להשמיע ביקורת כלפי חברי בממשלה כשהם טועים. לעמר זכויות רבות אבל הוא לא חסין מביקורת. אלחם נגד הסתה בכל כוחי ובעד ביקורת עניינית. תמיד".

עמר בר לב איילת שקד אלימות מתנחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד