כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
35 שנה לאדמו"ר הקדוש

מדוע דחו בחסידות את הטיש המסורתי ביממה

לאחר שנים רבות ובאורח נדיר, דחו בחצר חסידות לעלוב את הטיש לרגל היארצייט של האדמו"ר רבי משה מרדכי מלעלוב זצ"ל ביממה אחת. 'בחדרי חרדים' על הסיבה המיוחדת, וגם מדוע בעבר הוא נערך אחר הצהריים לקראת מוצאי ההילולא?

מדוע דחו בחסידות את הטיש המסורתי ביממה
הרבי מלעלוב בטיש יארצייט ל'ברכת משה' זי"ע צילום: יעקב לדרמן

כמדי שנה מתקיים בחצר חסידות לעלוב טיש יארצייט לאדמו"ר הקדוש רבי משה מרדכי מלעלוב זצ"ל בעל ה'ברכת משה', מדובר באחד מהטישים החשובים בחסידות בו מתאספים החסידים לסעודת הילולא מרכזית לאורו של הרבי.

בעבר היו עורכים בחסידות את הטיש כמו בשאר חצרות החסידים, לקראת מוצאי ההילולא בכ"ד טבת, כשהחסידים היו מתכנסים לפני השקיעה לטיש שנמשך עד ללילה. בשנים האחרונות האדמו"ר מלעלוב שינה את זמן הטיש לליל ההילולא עצמה, מהסיבה שהזמן של אחר הצהריים גורם לביטול תורה לבחורים שיוצאים כבר באמצע סדר ב' מהישיבות.

השנה, באורח חריג, במקום לקיים את הטיש אתמול (שני) בכ"ג בלילה, הטיש אוחר להיום בלילה מוצאי היארצייט של הרבי ר' משה מרדכי זצ"ל. ל'בחדרי חרדים' נודע כי הסיבה לדחייה היא חתונה של אחד מבני החסידות.

מדובר החתונה לבחור יתום מבני החסידות בשם משה קאפ, שהתייתם בהיותו תינוק קטן מאביו הרה"ח רבי צבי קאפ ז"ל, שהיה מבחירי החסידים ונהרג בתאונת דרכים מחרידה לפני 22 שנים, כשהיה רק אברך בן 28 בלבד ועד היום חיסרונו מורגש בחסידות.  

כדי שהחסידים לא יפספסו את החתונה של הבחור היתום, דחה הרבי את הטיש ביממה, אבל למוצאי ההילולא גם בכדי שלא להפסיד את סדר הלימוד של הבחורים וגם בשביל החתן היתום. הערב, מוצאי ההילולא הטיש יתקיים באוהל במרכז החסידות בבית שמש בשעה 19:00.

המודעה בחסידות על הטיש שנדחה ביממה

חסידות לעלוב רבי משה מרדכי מלעלוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד