י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מוקדי התפרצות נוספים

שפעת העופות: צריכת מוצרי עוף וביצים רק לאחר בישול

הציבור נקרא לבשל ביצים ועופות, מאחר ובישול אפיה וטיגון משמידים את כלל החיידקים והנגיפים בעופות, המלצה זו תקפה בשגרה, וכעת ביתר שאת לנוכח התפרצות שפעת העופות

שפעת העופות: צריכת מוצרי עוף וביצים רק לאחר בישול
אילוסטרציה צילום: unsplash

משרד החקלאות ופיתוח הכפר מעדכן על שלושה מוקדי התפרצות נוספים של שפעת עופות בצפון הארץ.

במוקד הראשון בקיבוץ עין החורש שבמועצה האזורית עמק חפר, אותרו כ-31 אלף תרנגולי הודו לפיטום נגועים בנגיף הקטלני לעופות. במוקד השני, מדובר על כ-19 אלף תרנגולי הודו לפיטום נגועים במושב רם און שמועצה האזורית גלבוע. במוקד השלישי זוהו כ-38 אלף תרנגולי הודו לפיטום נגועים במושב גבעת יואב במועצה האזורית גולן.

השירותים הווטרינריים פועלים בימים האחרונים במתכונת חירום, שלושת המוקדים הנוספים בודדו וממשיך הניטור האקטיבי באזור כולו, על מנת לבער את המחלה ולמנוע את המשך התפשטותה.

כידוע, בעונה זו של השנה, מאות אלפי עופות עוברים בישראל בדרכם לאפריקה. נוכחותם של עופות בתקופת נדידה מגבירה את הסכנה להעברת מחלות שונות, ובראשן – שפעת העופות. לאור זאת, משרד החקלאות שב ומזהיר כי על כל מגדלי העופות והציפורים, למלא אחר הנחיות השירותים הווטרינריים, ולמנוע שוטטות של עופות בשטחים פתוחים. על כל מקרי תחלואה ותמותה חריגים בעופות יש לדווח מיד לווטרינר המטפל, לווטרינר הרשותי ולשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות. בכל מקרה אין להשליך פגרי עופות בצורה לא מוסדרת.

כמו במקרים קודמים השנה, גם במקרה זה מדובר בשפעת עופות מזן H5N1, שעלול לגרום בסיכון נמוך לתחלואה בבני אדם. משרד החקלאות שב ומזכיר לציבור להקפיד על צריכת מוצרי עוף וביצים רק לאחר בישול, כיוון שטיפול בחום גבוה (בישול, אפייה, טיגון) משמיד את כלל החיידקים והנגיפים בעופות. במשרד מציינים כי המלצה זו תקפה בשגרה, וכעת ביתר שאת.

שפעת העופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד