י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"קיר של בית מטבחיים"

עימות סוער במליאה: פרוש, קריב והסידור הרפורמי שהושלך. צפו

שוב עימות במליאה עם הח"כ הרפורמי: פרוש: "אל תמצמץ לעברנו, אינך ראוי לשום שיג ושיח". פרוש אף הזכיר איך אביו מנחם פרוש ז"ל, זרק את הסידור הרפורמי מדוכן הכנסת • קריב הגיב: "אוי לבן שמתגאה במעשיו המכוערים של האב" | צפו בעימות

עימות סוער במליאה: פרוש, קריב והסידור הרפורמי שהושלך. צפו
מאיר פרוש//גלעד קריב צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במהלך דיוני מליאת הכנסת בליל אמש (בין שני לשלישי) חבר הכנסת מאיר פרוש תקף בחריפות את חבר הכנסת גלעד קריב והזכיר שאביו מנחם פרוש ז"ל, השליך מעל דוכן המליאה סידור רפורמי.

"אנחנו נמצאים כאן בכנסת ומדברים עם כולם. אבל איתו אנחנו לא רוצים לדבר. אין לנו שום קשר איתו", אמר פרוש בהתייחסו לח"כ קריב. "רק לפני כחודשיים הוא הגיע לכותל", הזכיר ח"כ פרוש "והתנהג בניגוד לנהלים המקובלים רק כדי להתנגח ביהודים מאמינים. הוא יודע שהכותל לא מעניין את הרפורמים אבל הוא בחר בכל זאת לנהוג כפי שנהג".

פרוש העלה סיפר מהעבר: "לפני למעלה מחמישים שנה אבי ז"ל זרק כאן על הבמה את הסידור הרפורמי וצעק 'איך אפשר לראות בזה בכלל סידור כאשר הם מוחקים את המילים "ציון", ולא מתייחסים לנושא הזה' וזרק את הסידור".

לדברי פרוש, "תקופה קצרה לאחר הנאום אחד מראשי הרפורמים מאוניברסיטה במונטריאול כתב לו 'אתה צודק בגישה שלך בעניין הכותל, מכיוון שאנחנו רואים בכותל קיר של בית מטבחיים, לבקר ויונים'.

"אני שומע היום שמנסים לומר שהוא התכוון והוא לא 'בר סמכא'. אז אני רוצה לומר לכם שבימים ההם הוא היה בר סמכא ואלה שממשיכים ומנסים היום לפגוע בנו ומסתובבים עם כיפה זה רק כדי לומר 'אני עם כיפה אבל ההלכה לא מחייבת אותנו', 'לנו יש תורה חדשה'. איתם אין לנו שיג ושיח. עפרא לפומיא לאדם כזה, אנחנו לא רוצים להיות איתו בשום שיג ושיח", תקף פרוש את הח"כ הרפורמי.

"אנחנו לא רוצים לראות אותך לידנו. לא רוצים לדבר איתך. אל תמצמץ אלינו ואל תסתכל לעברנו כי בעינינו אתה אדם שלא ראוי לדבר איתו", אמר לסיום.

ח"כ קריב הגיב לדברים החריפים ואמר כי "אביו של ח"כ פרוש המנוח התנהג בבריונות שהשחית מעל דוכן הכנסת סידור תפילה רפורמי. אוי לבן שמתגאה במעשיו המכוערים של האב. התשובה למעשה של האב ולהתגאות המביכה של הבן הוא שבכנסת הנוכחית יש במליאה סידור רפורמי".

עוד הוסיף ח"כ קריב: "כיום אלפי נערי ונערות בר ובת מצוה מקבלים את הסידור הרפורמי", לדבריו בניגוד לסידור של פרוש, בסידור הרפורמי יש תפילה לשלום חיילי צה"ל, תפילה לשלום המדינה ותפילת הלל ליום העצמאות.

מאיר פרוש גלעד קריב רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד