י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הרב דרוקמן הוזמן

פרסום ראשון · ברבנות הראשית יוזמים: חזית דתית נגד השר כהנא

בימים האחרונים עמלים ברבנות הראשית על כינוס ישיבת מועצת רבנות משותפת עם נציגים מהציונות הדתית, במטרה להציג חזית דתית-חרדית נגד השר לשירותי דת בדגש על הרפורמה בגיור | בין המוזמנים העיקריים הוא זקן רבני הציונות הדתית, שבינתיים טרם אישר את השתתפותו

פרסום ראשון · ברבנות הראשית יוזמים: חזית דתית נגד השר כהנא
הרב דרוקמן/הרבנים הראשיים צילום: אבי דישי/יונתן זינדל, פלאש 90

ברבנות הראשית מנסים לגבש חזית מאוחדת עם רבנים בכירים מהציונות הדתית נגד היוזמות של השר לשירותי דת, מתן כהנא, במטרה לגייס לצידם את הגאון הרב חיים דרוקמן, שנחשב לקונצנזוס בקרב רוב רבני הציונות הדתית, מול הרפורמה בגיור של השר כהנא.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בימים האחרונים גורמים ברבנות ובסביבתו של הראשל"צ הגר"י יוסף פנו להגר"ח דרוקמן, וביקשו ממנו שישתתף בישיבת מועצת הרבנות, שתדון בחוק הגיור.

הישיבה אמורה הייתה להתקיים אתמול, אך לאחר שנודע כי הרב דרוקמן לא יוכל להגיע, בין אם ירצה ובין אם לא, מסיבות אישיות, דחו את הישיבה לשבוע הבא. למרות זאת, טרם ברור אם הרב יגיע וישתתף בישיבה.

מטרתה של הישיבה המשותפת היא להציג חזית דתית-חרדית מול המתווה הנוכחי של השר לשירותי דת מתן כהנא, וגם לגרום לרב דרוקמן להבהיר בקולו, לראשונה, כי הוא מתנגד לרפורמה הנוכחית, אחרי שלא התייחס לפרטיה בפומבי עד כה.

בסביבתו של הרב דרוקמן אומרים ל'בחדרי חרדים' כי כרגע הרב מתנגד לרפורמה, אך נמנע מלהגיד את דעתו בפומבי כדי לא לפגוע במאמצים לשנות את התוכנית, שבמסגרתם, רב מטעמו של כהנא, דן עם רבנים במגזר הדתי-לאומי באשר לתכנית הגיור.

לפני כמה שבועות, מספר רבנים בציונות הדתית פרסמו מכתב שבו לא הביעו התנגדות לרפורמה, אך כתבו כי הרבנות היא הגוף שצריך, לדבריהם, להיות מוסמך בתחום הגיור ובנושאי דת-ומדינה.

מאז, כמה מהרבנים הביעו התנגדות נחרצת נגד הרפורמה של כהנא והחלו להכין תכנית משלהם, אך כפי שדיווחנו ב'בחדרי חרדים', הם החלו לדון בפשרה עם כהנא, שמינה רב מטעמו שיושב עם הרבנים על כל הסעיפים במטרה למצוא את הנוסחה המוסמכת.

מתן כהנא פרסום ראשון הרב חיים דרוקמן הרבנים הראשיים לישראל מועצת הרבנות הראשית מערך הגיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד