י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הכירו את 'מתווה זוהר'

פרסום ראשון: היוזמה שתמנע את סבל הירושלמים מההפגנות

מידי כמה ימים נחסמת הכניסה לירושלים, בשל מחאות למען מטרות שונות שגורמות לפקקי ענק ושיבושי מערך האוטובוסים בתוך העיר ובכניסה אליה, בעיריית ירושלים התגבשה תכנית לשם המשך קיום המחאות, לצד זרימת תנועת האוטובוסים כסדרה • הכירו את 'מתווה זוהר'

פרסום ראשון: היוזמה שתמנע את סבל הירושלמים מההפגנות
מפגינים בבר אילן צילום: ארייה לייב אברמס, פלאש 90

מידי כמה ימים, ירושלים כולה נחסמת, בהפגנות שכבר הפכו לשגרה ברחוב בר אילן, נגד תכנית הקמת הרכבת הקלה או בכניסה לעיר, במחאות 'הפלג הירושלמי' ולמען צדק לאהוביה סנדק ז"ל, מערך האוטובוסים קורס בעקבות סגירת צירים, מה שמקשה על חיי השגרה של תושבי העיר והמבקרים בה.

באירועים של הפגנות או סגירת צירים לא מתוכננות, נגרמים עיכובים של שעות בתחבורה המביאות לשיבושים קשים, לעיתים אף לקריסת כל מערך התחבורה בעיר. כאשר במשטרה חיפשו בזמן אמת צירים חלופיים ונהגי האוטובוסים היו נדרשים לאישור מהנהלת המחוז, לשינוי מסלול, למרות חסימת הציר.

בעקבות כך, עמל מחזיק תיק התחבורה בעיר, חבר מועצת העיר דוד זוהר מסיעת 'דגל התורה', יחד עם ראש העיר ירושלים משה ליאון, נציגי המשטרה, צוות אב לתחבורה ונציגי השכונות, לגיבוש מתווה שיאפשר את זרימת התחבורה הציבורית גם במקרה שאחד הצירים המרכזיים בבירה יחסמו לצורך הפגנה, עצרת רבנים או חלילה הלוויה.

כך, בירושלים שני צירים שמחברים בין השכונות החרדיות בירושלים, כדוגמת רמות ורמת שלמה לבין הר נוף דרך רוממה ושכונות מרכז העיר, סנהדריה וגאולה. כאשר רוב הקווים עוברים בכניסה לעיר או בצומת בר אילן הנחסמים לעיתים קרובות, בעיקר בחודשים האחרונים בהפגנות כמעט יומיות ברחוב בר אילן או בכניסה לעיר אשר נהפכו לשגרה.

על פי ההסדר החדש שגיבש מחזיק תיק התחבורה דוד זוהר, שקיבל את הכינוי 'מתווה זוהר', סוכם כי במקרה של הפגנות, ימשיכו הקווים לפעול בצירים חילופיים שייקבעו מראש וכן יהיה פרסום ברגע של סגירת ציר במסכים שבתחנות האוטובוס. בכך תושבי ירושלים יפסיקו לסבול מההפגנות וימשיכו בשגרת יומם, בעת שהמפגינים יוכלו גם לקיים את חובת המחאה.

שכונת בר אילן צומת בר אילן ירושלים, בר אילן הפגנות הכניסה לירושלים חסימת צירים חסימת כבישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד