י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
משבר במשרד החוץ

צפו: כך ממשיכים העובדים ללעוג ליאיר לפיד

מחאת עובדי משרד החוץ נגד יאיר לפיד: בסרטון מחאה הומוריסטי חדש שפורסם, נראה שחקן המגלם את שר החוץ "החליפי" כשהוא שוהה לבדו בסוף השבוע בחמ"ל משרד החוץ ו"מסביר" לאזרחים שמתקשרים אליו עם בעיות דחופות, כי הם יטופלו רק בתחילת השבוע • צפו

צפו: כך ממשיכים העובדים ללעוג ליאיר לפיד
הדמות של לפיד בסרטון צילום: צילום מסך

משבר במשרד החוץ – מחאת העובדים הולכת ומחריפה: ועד עובדי המשרד ממשיך בקמפיין נגד השר יאיר לפיד במסגרת המאבק על תשלום כוננויות בסופי השבוע, ובסרטון מחאה הומוריסטי חדש שפורסם היום (שלישי) נראה שחקן המגלם את שר החוץ "החליפי" כשהוא שוהה לבדו בסוף השבוע בחמ"ל משרד החוץ ו"מסביר" לאזרחים שמתקשרים אליו עם בעיות דחופות, כי הם יטופלו רק בתחילת השבוע.

מדובר בסרטון שני בסדרת רשת סאטירית בשם "החליפי", הלועגת לשר החוץ יאיר לפיד, במטרה להציג את חוסר שביעות הרצון שלהם ממנו. כך דיווח איתמר אייכנר ב'ynet'.

בסרטון הראשון נראה לפיד מגיע למשרדו בלימוזינת מרצדס המשמשת להסעת אח"מים, ונתקל בעוזרת שלו שמספרת שהעובדים כועסים ומאוכזבים ממנו בשל אמירה במסיבת עיתונאים בכנסת, לפיה הוא תומך בדרישותיהם ומחבק ומחבק אותם. "הצעתי לעובדים לעזור להם במאבק שלהם, אך הם העדיפו לוותר", נשמע קולו האמיתי של יאיר לפיד, רגע לפני שהעוזרת אומרת: "אתה השר, אתה צריך לעשות לא רק לתמוך".

הסדרה, שצולמה במשרד החוץ, כוללת מספר מערכונים, שעבורם נשכר שחקן שיגלם את השר, ושיציג את המתרחש מאחורי הקלעים. זאת במסגרת מאבק העובדים שמוחים כבר זמן מה על פגיעה בזכויות עובדי מערך הדיפלומטיה הלאומי.

רק בימים האחרונים פורסם מברק מיוחד שהגיע מהנהלת משרד החוץ אל העובדים, ובו הבהרה כי ההוראות החדשות מאלצות את העובדים להימנע מביצוע של שעות נוספות וכונניות כנדרש. "העובדים מבקשים להתריע כי המשך הסירוב של שר החוץ יאיר לפיד לקדם את המשא ומתן עם העובדים, מוביל אותם לדילמה ערכית בין המחויבות לאזרחי ישראל שנקלעים למצוקות הדורשות סיוע דיפלומטי בסוף השבוע, לבין האטימות של משרד האוצר שמסרב לתקצב את העבודה הנדרשת למען הציבור הישראלי", נמסר מוועד עובדי משרד החוץ.

עוד נמסר: "בוועד עובדי משרד החוץ מתריעים כבר חודשים ארוכים כי חרף פניותיהם החוזרות ונשנות, בהנהלת משרד החוץ מתעלמים מבקשת העובדים להתכנס לשולחן המשא ומתן במטרה להגיע לפתרון שימנע נקיטת צעדים ארגוניים שיפגעו בשירות לציבור שלא לצורך. בסוף השבוע יתכנס וועד העובדים במטרה לקבל החלטות באשר לצעדי המחאה הבאים שיינקטו כבר בימים הקרובים".

יאיר לפיד משרד החוץ מחאה ועד עובדים עובדי מדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד