כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
האם הצליח בעברו?

יאיר לפיד ממשיך במינויים: זהו השגריר בגרמניה

יאיר לפיד ימנה את רון פרושאור לשגריר ישראל בברלין. בתקופת כהונתו כשגריר ישראל באו"ם נמשך תהליך ההכרה הבינלאומית במדינה פלסטינית בגבולות 1967, חרף התנגדותה של ישראל. פרושאור, נשוי ואב לשלושה, עומד כיום בראש מכון אבא אבן לדיפלומטיה בינלאומית באוניברסיטת רייכמן

יאיר לפיד ממשיך במינויים: זהו השגריר בגרמניה
רון פרושאור צילום: נתי שוחט, פלאש 90

שר החוץ יאיר לפיד הודיע הערב (שלישי) כי השגריר הבא של ישראל בברלין יהיה רון פרושאור, בן ה-63, שבתקופת כהונתו כשגריר ישראל באו"ם נמשך תהליך ההכרה הבינלאומית במדינה פלסטינית בגבולות 1967, חרף התנגדותה של ישראל.

פרושאור, נשוי ואב לשלושה, עומד כיום בראש מכון אבא אבן לדיפלומטיה בינלאומית באוניברסיטת רייכמן, ובעברו כיהן כשגריר ישראל באו"ם ועוד קודם לכן כיהן כשגריר בבריטניה, מנכ"ל משרד החוץ הישראלי והיועץ המדיני בשגרירות בוושינגטון.

השגריר המיועד הצטרף למשרד החוץ בשנת 1986. במהלך שירותו כדובר השגרירות בבון, היה אחד הנציגים הישראלים הראשונים שקיים קשרים עם מזרח גרמניה. לאחר איחודה עם גרמניה המערבית, הוא פעל להקמת קשרים עם המדינות הפדרליות החדשות שבשטחה.

שר החוץ לפיד מסר בתגובה למינוי: "מינויו של פרושאור לברלין מסמל את חשיבות יחסי ישראל גרמניה והמשך חיזוק שיתוף הפעולה עם הממשלה החדשה בברלין. ניסיונו הרב והיכרותו עם מערך החוץ הישראלי יתרמו רבות לאתגרים בזירה הבינלאומית".

רון פרושאור נטל על עצמו על המשימה ואמר: "אני נרגש מעומק ליבי לסגור מעגל ולחזור כשגריר ישראל לגרמניה, מקום הולדתו של אבי אורי זכרונו לברכה. כמי שייצג את ישראל הן בבריטניה והן באו"ם, אני ניגש למשימתי השלישית כשגריר חדור בתחושת אחריות ושליחות, מתוך הבנה והכרה בחשיבותה של המרכזית שבמדינות אירופה. אני מודה לשר החוץ לפיד על האמון שנתן בי, ומבטיח שאעשה כמיטב יכולתי על מנת למנף את מערכת היחסים המיוחדת בין שתי המדינות".

 

יאיר לפיד שגריר ישראל גרמניה רון פרושאור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד