י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בנט קינח בזלזול

רדיפת הדתיים חוזרת • פרופ' זרקא על הילולת הבאבא סאלי "פיגוע המוני"

אחרי מניעת הנסיעה לאומן בראש השנה תשפ"א, פרויקטור הקורונה נלחם בדיוני קבינט הקורונה לשם הגבלת הילולת הבאבא סאלי בשבוע הבא; "לא נחשב סביר במדינת ישראל. 100 אלף איש ששבוע הבא יהיו שם בנתיבות" | בנט הגיב בזלזול: "בהצלחה סלמאן ותבקש ברכה עבורי"

רדיפת הדתיים חוזרת • פרופ' זרקא על הילולת הבאבא סאלי "פיגוע המוני"
סלמאן זרקא/מתפללים בציון צילום: אבשלום ששוני/יונתן זינדל, פלאש 90

שוב רדיפת הדתיים מכיוונו של פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא, אחרי שקודמו בתפקיד, פרופ' רוני גמזו, מנע את עליית החסידים לאומן בראש השנה תשפ"א, כעת פרופ' זרקא מבקש לבטל דווקא אירוע עם צביון דתי, תוך שהוא מכנה את הילולת ה'באבא סאלי' ע"ה שתחול בד' שבט - בשבוע הבא כ"פיגוע".

כזכור, מוקדם יותר היום (שלישי) דיווחנו כי ראש הממשלה נפתלי בנט דורש לגבש מתווה הגבלות לקיום האירוע כשהערב מתפרסמות הקלטות, שבהן נחשף גודל האבסורד, איך האצבע קלה על ההדק דווקא בנושאים דתיים.

פרופ׳ זרקא אמר בדיון בקשר להילולא; "אני חייב לומר שאני חושב שהמצב הזה, סליחה על הגסות, שאני צריך עכשיו עכשיו להתחנן לרב כדי לבטל אירוע של 100 אלף איש, נראה לי לא נחשב סביר במדינת ישראל. 100 אלף איש ששבוע הבא יהיו שם בנתיבות".

לדברי זרקא, "השתמשת בביטוי - סליחה - זה פיגוע המוני. כל הדיונים שלנו בשביל לעצור את המגפה אל מול אירוע מהסוג הזה, זה לא פרופורציונאלי", כך אמר, בעוד אין קריאה להגביל את אירועי חגיגות השנה הלועזית החדשה.

ראש נפתלי בנט ביקש מהפרויקטור, "אני מבקש, לך תהיה מה שנקרא ברגישות ובנחישות ותגיע להסדר מוסכם שכמובן מבוסס תו ירוק ותביא את מה שאתה יכול". בנט סיים בזלזול ולעג לרבנים; "בהצלחה סלמאן, יישר כוח - ותבקש ברכה עבורי".

באבא סאלי הבבא סאלי סלמאן זרקא פיגוע המוני עליה לציון עליה לקבר נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד