ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
יירד מהעץ?

דיווח: הנשיא לשעבר רוחאני מזהיר את חמינאי מפני כלכלה קורסת

נשיא איראן לשעבר חסן רוחאני הזהיר את המנהיג העליון של איראן, על "הסכנות הכלכליות של דחיית הסכם הגרעין" עם המערב | הפגישה, על פי הדיווח, היא שחזור של פגישה דומה שהתקיימה בשנות ה-80 בין המנהיגים דאז של טהרן

דיווח: הנשיא לשעבר רוחאני מזהיר את חמינאי מפני כלכלה קורסת
מנהיגי איראן חמינאי ורוחאני צילום: מתוך טוויטר

אתמול צייץ עיתונאי באיראן כי רוחאני נפגש עם עלי חמינאי למשך שעה אחת בשבועות האחרונים. אך עד כה אין אישור רשמי או הכחשה לגבי הדיווח.

האנליסט רזה אליג'אני, סיפר ביום שני לטלוויזיה Iran International, כי קבוצה המכונה "החכמים" כולל רוחאני, יו"ר הפרלמנט לשעבר עלי לריג'אני, המחוקקים השמרנים לשעבר יחד עם אחרים, הזהירו את חמינאי מפני החשש הנורא של מצב הכלכלה, וקראו להגיע להסכם עם המערב, במיוחד עם ארצות הברית, לפני שהמשבר הכלכלי יסכן את המשטר.

יצויין כי, מקור נוסף שנמצא באיראן דיווח סיפור דומה על הפגישה.

ערוץ הטלוויזיה Iran international דיווח על פגישה מעניינת נוספת שהתקיימה בשנות השמונים. אותה קבוצה "החכמים" התאספה בסוף שנות ה-80 ולחצה על האייתוללה רוחאללה חומייני לסיים את המלחמה עם עיראק ולהפחית את המתיחות בין טהראן לוושינגטון כדי להציל את המשטר. בזמנו, חומייני פירק את הקבוצה אך קיבל את עצתם, והודה כי מדובר ב"גביע רעל" שעליו לשתות.

אליג'אני אמר ל-iran International, כי רוחאני העביר את המסר של הקבוצה לחמינאי בפגישתו האחרונה עמו, אך חמינאי גם הורה לקבוצה להפסיק את פגישותיהם. עם זאת, עדיין לא ידוע אם הוא הסכים לשקול את הצעת הקבוצה. במקביל, אליג'אני ציין כי במהלך הימים האחרונים, איראן נסוגה מכמה מעמדותיה הקשוחות בשיחות הגרעין.

בינתיים, כלכלת איראן נמצאת במצבה הגרוע ביותר מאז מהפכת 1979, והממשלה האיראנית החדשה בראשות אברהים ראיסי, הביאה את הכלכלה לקיפאון, בין השאר משום שחצי שנה לאחר בחירתו, לא הוא ולא ממשלתו יודעים מי ממונה על המשק. על פי הדיווחים, שר הכלכלה עומד על סף הדחה על ידי הפרלמנט על כך שלא הצליח לטפל במשבר.

חסן רוחאני עלי חמינאי כלכלת איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד