כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
על חשבון ארה"ב

טיסות פינוי מושעות מחשש שהטאליבן משתמש במטוסים

טיסות פינוי מאפגניסטן, מושעות מחשש שהטאליבן משתמש במטוסים כדי לעזוב את המדינה ולגייס מזומנים בחו"ל | הטליבאן דרש מספר מושבים בכל טיסה שנשכרה על ידי ארה"ב 

טיסות פינוי מושעות מחשש שהטאליבן משתמש במטוסים
לוחמי הטליבאן באפגניסטן צילום: צילומסך

טיסות פינוי בשירות ארה"ב המאפשרות לאפגנים לברוח מהטליבאן, הושעו בגלל חשש שהארגון האיסלאמיסטי משתמש במטוסים כדי לעזוב את המדינה ולגייס כסף בחו"ל.

הטליבאן דרש מספר מושבים בכל טיסת 'קטאר איירווייס' שנשכרה על ידי ארה"ב מקאבול לבירת קטאר דוחא, עבור לוחמי הטאליבן ותומכיהם, בניסיון לכאורה לגייס כספים בחו"ל ולשלוח את הכסף בחזרה לאפגניסטן. כך מדווח ה'דיילי מייל'.

המחלוקת בשאלה האם הטליבאן יכול להשתמש במטוסים, המשמשים לפינוי אנשים שנמצאים בסכנת חיים, גרמה לארגון האיסלאמיסטי לעצור זמנית את הטיסות בשלושת השבועות האחרונים, ללא אינדיקציה מתי הן יתחדשו, כך מדווחת רשת NBC.

אלפי אפגנים פונו על ידי 'קטאר איירווייז' הספקית היחידה שהטליבאן איפשרה לה לטוס בקביעות מקאבול, מאז שצבא ארה"ב נסוג והקבוצה האיסלאמיסטית השתלטה על הנהגת המדינה. יותר מ-74,000 אפגנים פונו לארה"ב ו-15,000 פונו לבריטניה, אלפים נוספים נותרו תקועים - והשעיית הטיסות מותירה אותם פגיעים עם חשש לחייהם.

מקור בקונגרס האמריקני אמר לרשת NBC כי לפני הפסקת הטיסות, הטליבאן השתמש במטוסים כדי לשלוח מהגרי עבודה אפגנים לקטאר, סעודיה ולמקומות אחרים כדי למצוא עבודה, בעוד אפגניסטן נכנסת למשבר הומניטרי. בטליבאן דורשים להקצות להם חלק מהמושבים בטיסות ההומניטריות מכיוון שהם שולטים באפגניסטן והקטרים ​​משתמשים בשדה התעופה שלהם.

ממשלת קטאר האשימה את הטליבאן בהטרדת פליטים אפגנים בנמל התעופה בקאבול בכך שהארגון מונע מהם לעלות לטיסות, והודיעה כי תפסיק לספק את המושבים לטליבאן, כתגובה הטאליבן הפסיק את הטיסות.

גורם רשמי במחלקת המדינה האמריקאית, אמרו כי הסכסוך הוא בין קטאר לטליבאן. אבל מקור הבקיא בעניין אמר לרשת NBC, כי במקרים מסוימים, הקטארים מפעילים טיסות עבור ארה"ב, ודווקא וושינגטון היא שהחליטה לשלול את המושבים מהטליבאן.

טאליבן טיסות אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד