ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הפגישה הדרמטית

פרטי השיחה בין גנץ לאבו מאזן נחשפים

פגישתם החריגה של אבו מאזן ושר הביטחון הישראלי בני גנץ, עוררה זעם רב בקרב מחנה הימין, לצד סקרנות רבה באשר לתוכן הדברים בהם דנו השניים | כעת נחשף, כי הנושא המדיני לצד אלימות המתנחלים, עלו על השולחן. וגם: השבחים להם זכתה השרה שקד 

פרטי השיחה בין גנץ לאבו מאזן נחשפים
גנץ ואבו מאזן צילום: פלאש 90

אמש בסמוך לחצות הלילה הוסרה הצנזורה והותרה לפרסום פגישת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, עם שר הביטחון בני גנץ, שנערכה בשטח ישראל, בביתו של השר גנץ בראש העין. פגישה ראשונה של אבו מאזן עם גורם ישראלי מזה כעשור, אחרי שהפעם האחרונה בה אבו מאזן היה בארץ היה זה בהלוויתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס.

על פי הדיווחים, גנץ עדכן מבעוד מועד את ראש הממשלה נפתלי בנט על קיום הפגישה אך לא ביקש את הסכמתו, לפי דיווח אחר ראש הממשלה בנט מתח ביקורת על כוונתו של גנץ לקיים את הפגישה. ובמקביל שרים בממשלה אומרים שהתנהלות יו"ר כחול לבן "לא תורמת ליציבות הממשלה".

בלשכת שר הביטחון מסרו כי בפגישה דנו השניים בסוגיות הביטחוניות והאזרחיות השונות שעל הפרק. אלא שהבוקר (רביעי) נחשף תוכן הפגישה, לפיו גם הנושא המדיני וטענות לאלימות המתנחלים עלו לדיון על ידי המנהיג הערבי.

לפי הדיווח, אבו מאזן העלה את הצורך באופק מדיני, שר הביטחון גנץ השיב שעושים מה שניתן בגבולות הממשלה אבל לא את כל מה שהם רוצים הם יכולים לקדם כעת. גנץ מצידו העלה את סוגיית הטרור ביו"ש שמרימה ראש בשבועות האחרונים ומנגד אבו מאזן דיבר על אלימות מצד מתנחלים

עוד דווח, כי לא בפעם הראשונה, השרה איילת שקד זוכה לשבחים מהמנהיג הפלסטיני, בעוד שבתוך הפגישה הם ציינו בחיוב את החלטת השרה איילת שקד להרחיב את מכסת העובדים הפלסטינים בענף המסעדות, אחרי שכזכור, בעבר ביקש אבו מאזן לשכנע את איילת שקד לקיים איתו פגישה.

בהמשך לפגישה, בלשכת שר הביטחון מפרסמים הבוקר את הסיכומים בין השניים.

"להלן מספר צעדים בוני אמון שאישר שר הביטחון לקדם:

- אישור של פעימה נוספת של עדכון 6,000 תושבים במרשם האוכלוסין הפלסטיני באיו"ש על רקע הומניטארי, וכן מתן אישור לעדכון של 3,500 תושבים על רקע הומניטארי השוהים ברצועת עזה.

- הקדמת תשלומי מסים בשווי מאה מיליון ₪ .

- תוספת של 600 היתרי BMC לאנשי עסקים בכירים פלסטינים, תוספת של 500 בעלי היתר מסוג זה המורשים להיכנס עם רכב לישראל, וכן תוספת של עשרות היתרי VIP לבכירים ברשות הפלסטינית.

- גנץ ואבו מאזן שוחחו על הצורך לאשר תוכניות מתאר פלסטיניות נוספות".

אבו מאזן בני גנץ נפתלי בנט איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד