י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מקרים מזעזעים

נקישה אחת ביום: כך יינצל השכן הגלמוד

בעקבות מקרים מזעזעים במיוחד, בהם אנשים גלמודים המתגוררים לבדם נמצאו ללא רוח חיים לאחר תקופה ארוכה, יוצאים בארגון זק"א בקמפיין מיוחד בו נקרא הציבור לשים לב למתרחש בביתו של השכן החי לבדו ולהציל חיים - פשוטו כמשמעו

נקישה אחת ביום: כך יינצל השכן הגלמוד
קשיש. אילוסטרציה צילום: pexels

בשל מקרים חוזרים ונשנים של גופות שאותרו במצב ריקבון, בארגון זק"א הפועל יום ולילה למען כבוד המת, יוצאים בימים אלה בקריאה לציבור לגלות אחריות אזרחית ולשים לב למתרחש אצל השכן הבודד שחי לבדו, וכך להציל חיים - פשוטו כמשמעו.

הקריאה של הארגון מגיעה בעקבות מקרים רבים בהם אנשים הלכו לעולמם בביתם, אך בשל כך שחיו בגפם, השכנים שמו לב לחסרונם רק לאחר כשבועיים או אפילו יותר, בעקבות ריח ריקבון שהתפשט בבניין המגורים.

בארגון זק"א מציינים כי לא מדובר במקרים חריגים. כמעט מידי יום מתרחש מקרה שכזה בו מתנדבי זק"א המסורים מגיעים לביתו של אדם בודד, בעקבות קריאת השכנים על ריח ריקבון. מתנדבי זק"א שמגיעים למקום נחרדים בכל פעם מחדש לגלות כי מדובר באדם - לאו דווקא קשיש - אשר ניהל אורח חיים רגיל, אך באמצע שגרת יומו מעד וכך מצא את מותו לבדו בלי שהוא יכול לקרוא ולהזעיק עזרה.

כך לדוגמה, במקרים רבים מתנדבי זק"א מוצאים את הנפטר כשהוא שרוע על רצפת מטבח הבית כשברז המים עוד דולק. בכירים בארגון סיפרו כי "מזעזע לחשוב כמה סיפורי מוות כאלה היינו יכולים למנוע אם אותו אדם היה יכול לקרוא לעזרה, או מנגד אחד השכנים היה מגיע לדרוש בשלומו ואז היה מבחין באירוע הקשה ומזמין מיד את כוחות ההצלה".

מדי שנה ישנם כמאתיים מקרים שכאלה בהם אנשים שחיים לבדם מוצאים את בייסורים קשים. בארגון זק"א החליטו להוביל קריאה לפיה כל אדם יקיש פעם ביום על דלת ביתו של השכן הבודד ויראה שהכל תקין. וכך, בהקשה על דלת השכן יהיה ניתן להציל חיים כפשוטו ולמנוע מקרים נוראיים שכאלה בהם האדם הבודד ימצא את מותו לבדו.

כעת, בארגון יוצאים בקמפיין חד ומדויק בו הם קוראים לציבור לגלות אחריות ולשים לב למתרחש אצל השכן שחי לו לבדו. בארגון זק״א בטוחים כי אם כל אדם יבדוק מידי יום את שלומו של השכן שחי לו לבדו יהיה ניתן למנוע מקרי מוות מיותרים ומזעזעים כאחד.

זק"א שכן קשיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד